دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
عجب شیر پرس - کارشناس اقتصادی گفت: زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تحصیلات دانشگاهی در اقتصاد و سابقه مدیریتی، شخصیت علمی و اجرایی مناسب برای مدیریت این وزارتخانه است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد نعمتی درباره معرفی محمدهادی زاهدی وفا به مجلس شورای اسلامی به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: این وزارتخانه یک نهاد بسیار مهم است که هر کدام از مسائل کارگری، اشتغال، رفاه و تعاون را در برمی گیرد.

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) افزود: این وزارتخانه با یک خانواده خیلی بزرگ به وسعت جمعیت کشور مواجه است از این رو شخصی که سکاندار این وزارتخانه است  باید دارای ویژگی های جامع علمی و کلان به مسائل اقتصادی باشد.

وی ادامه داد:زاهدی وفا با ادبیات توسعه اقتصادی یک نگاه کلان و توسعه ای عمیق به مسائل اقتصادی بخصوص با رویکرد تلفیقی و اسلامی دارد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تحصیلات زاهدی وفا گفت: وی از معدود فارغ التحصیلان بورسیه شده، فرد دنیادیده و آشنا به نظریه های علمی است همچنین پختگی به مسائل و ریشه مشکلات اقتصادی دارد و در این زمینه تالیفات و حتی کارهای تحقیقی داشته اند. کمتر مسوول کشوری داریم که تحصیلات علمی و سمت های مدیریتی مرتبط با تحصیلات داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت کار دارای شرکت های اقتصادی و هلدینگ‌هاست گفت: شرکت های مختلف از داروسازی تا صنعت نفت کشور از زیرمجموعه های این وزارتخانه است.این شرکت ها در گذشته به حیات خلوت بریز و بپاش و حقوق های نجومی و مدیریت قبیلگی تبدیل شده بودند.

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) افزود: دست پاکی و نفوذناپذیری زاهدی وفا تهدید کننده این گونه حیاط خلوت هاست. وی حاضر نیست حتی یک ریال از بیت المال جابه جا شود و در این زمینه با کسی تعارف ندارد.

وی ابراز داشت: زاهدی وفا جریان شناس و با روحیه دست پاکی و انقلابی گری می تواند زمینه این نوع فسادها را بخشکاند در جاهایی که مدیر بوده اند با جریان های ناسالم، مقابله کرده‌ و همیشه از افرادی که دارای آلودگی سیاسی و اقتصادی بوده اند برحذر بوده است.

نعمتی تاکید کرد: این وزارتخانه به این مولفه ها نیاز دارد که در شخصیت زاهدی وفا می توان آن را مشاهده کرد و وی بهترین گزینه برای این انتصاب است.

 وی با اشاره به اینکه شایعه ها در خصوص دو تابعیتی بودن فرزندان زاهدی وفا حربه عده ای است گفت: افرادی که منافعشان در خطر است این مباحث را مطرح می کنند با اینکه زاهدی وفا در کانادا تحصیلاتشان را سپری کردند و فرصت داشتند تا دو فرزند دخترش را به تابعیت آن کشور دربیاورد ولی هرگز چنین کاری نکردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: