سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
رئیس شورای عالی رقابت:
عجب شیر ما - رئیس شورای عالی رقابت گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات هفت اسفند نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور داشته و شکوفایی آن را در دوران پسا برجام به دنبال دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رضا شیوا در حاشیه اولین همایش ملی اقتصاد صنعتی ایران افزود: انتخابات تاثیر بسزایی از نظر سیاست خارجی و داخلی بر کشور دارد.
وی ادامه داد: شرکت گسترده مردم در انتخابات موجب می شود حتی کسانی که در داخل به هر نوعی از سیستم راضی نیستند با دیدن این حضور پرشور دلگرم شده و به پای کار آیند.
شیوا در خصوص تاثیر برجام بر اقتصاد ایران گفت: اقتصاد ایران به هر حال دارای برخی مشکلات است که پسا برجام می تواند این مشکلات را به راحتی رفع کرد.
رئیس شورای عالی رقابت با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در کشور باید به طور مجدد اتفاق بیافتد، اظهار کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی با سرمایه گذاری قهر کرده اند و باید با تشویق دوباره به سمت تولید و سرمایه گذاری روی آورند.
وی با بیان اینکه بیش از 20 سال دانش فنی جدید در صنایع ما بکار گرفته نشده است، گفت: بیشتر شرکت ها، کارخانه ها و تولیدی های ما از دانش فنی قدیم استفاده می کنند و پسا برجام فرصتی برای به روز رسانی دانش فنی کشور است.
شیوا اضافه کرد: خوشبختانه با فرجام برجام و لغو تحریم ها اکثر کشورهای اروپایی آماده فروش تکنولوژی به کشور هستند.
وی ادامه داد: باید سرمایه گذاری در سطح قابل قبولی اتفاق بیافتد و چون در آمد نداریم باید از کشورهای دیگری که صاحب ثروت و سرمایه هستند کمک بگیریم تا با سرمایه گذارهای داخلی ما ادغام شوند.
رئیس شورای عالی رقابت افزود: باید به هر ترتیبی ممکن که منافع ملی تامین می شود سرمایه گذار خارجی را جذب کنیم تا تولید رونق یابد.
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد خود را از وضعیت موجود نجات دهیم باید تولید را تقویت و تولید کنندگان و سرمایه گذاران را تشویق کنیم.
شیوا با اشاره به مشکلات پیش از تولید نیز گفت: باید این مشکلات را از بین ببریم تا بستر برای افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور ایجاد شود.
وی اصلی ترین راه حل برای احصا مشکلات تولید کنندگان کشور را تدوین برنامه ریزی استراتژیک بسیار خوب دانست و گفت: مهم ترین کار در این خصوص حذف موانع تولید است.
شورای رقابت با هدف تسهیل فعالیت بخش خصوصی و به طور کلی تر عرصه اقتصادی براساس موضوع ماده ۵۳ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: