پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
از ابتدای امسال
عجب شیر پرس - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : همکاری بانک مرکزی با این وزارتخانه منجر به تخصیص اعتبار سه هزار میلیارد تومانی تسهیلات در ۶ ماهه نخست سال جاری برای متقاضیان مشاغل خانگی در کشور شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمود کریمی بیرانوند روز پنجشنبه در بازدید از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این رقم تقریبا بیش از ۱۰۰ درصد کل تسهیلات سال پیش بوده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از افتخارات دولت سیزدهم است و عملیات اعطای مجوز تا ۹۵درصد بصورت آنی خواهد بود که این مهم افتخار بزرگی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مسوولان این وزارتخانه بر فرایند نظارت و اجرای دقیق دستورالعمل پرداخت تسهیلات برای جلوگیری از انحرافات احتمالی تاکید جدی دارد.

کریمی بیرانوند از مردم خواست در فضای آرام و فارغ از هر گونه تنش نسبت به ارائه درخواست ها و انتقادات به اداره کل تعاون و ستاد مرکزی  اقدام کنند و مطمئن باشند به درخواست ها و انتقادات شان در اسرع وقت رسیدگی و با متخلفان در چارچوب مقررات برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از مجموع سه هزار میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی ۸۶ میلیارد تومان برآورد شده است از این رو برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی دراستان مشکل منابع وجود ندارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمامی متقاضیان در نوبت تسهیلات مشاغل خانگی، موفق به دریافت این تسهیلات خواهند شد.

کریمی بیرانوند بیان کرد: سامانه مشاغل خانگی برای ثبت نام مردم باز است اما دسترسی به این سامانه برای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بنا به وجود برخی مشکلات فنی و ابراز انتقادات از سوی مردم برای مدت محدود مسدود شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: پس از اجرای فرایند های بازرسی و رفع ناهماهنگی های موجود از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط، عملیات دسترسی جهت پرداخت تسهیلات در استان آغاز خواهد شد.

وی تناقضات آماری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بانک های عامل را از جمله مشکلات ایجاد شده در سامانه عنوان کرد.

کریمی بیرانوند بیان کرد: حضور مسوولان از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان بررسی موارد و احصا مشکلات است و تا رسیدن به نتیجه مطلوب کار بازرسی و نظارت ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: درصورت نیاز دوباره به استان سفر خواهم کرد یا تیم بازرسی به استان اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: تخلفاتی که در این سامانه مشهود بوده مربوط به معیوب بودن فرایندی است که از قبل وجود داشته  و تنها مختص به زمان حال نیست.

کریمی بیرانوند عنوان کرد: نبودن نظارت های اولیه و ثانویه در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی یکی از مهمترین نواقصی بوده که ازسوی دستگاه های مرتبط نادیده گرفته شده و این موضوع خارج از فرآیند و دستورالعمل  پرداخت مشاغل خانگی بوده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی دیگر از ایرادات وارد شده بر پرداخت مشاغل خانگی را استفاده غیر قانونی کارمندان و کارکنان دولت از این تسهیلات عنوان کرد و گفت: متاسفانه این تخلفات از گذشته وجود داشته و حساسیت خاصی روی این موضوع وجود نداشته ولی این مسئله بصورت جدی در دست بررسی واقدام است.

وی تصریح کرد: گزارش های آماری به جد از بانک های عامل اخذ وبررسی شده است لذا روند بروز تخلف در پرداخت تسهیلات اصلاح  و ترمیم خواهد شد.

محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از عصر روز چهارشنبه  ۲۳شهریورماه تاکنون در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر و پاسخگوی مشکلات و درخواست های مراجعین این اداره کل است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: