جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
افشاگری درپی ترور سردار سلیمانی
عجب شیر پرس - در کتاب جدیدی که قرار است به زودی منتشر شود آمده که ترامپ از احتمال کشته‌شدن توسط ایران به دلیل ترور سردار سلیمانی به شدت می‌ترسد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کتابی به قلم دو نویسنده از نیویورک تایمز و نیویورکر افشاکرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، پس از صدور دستور ترور سردار شهید قاسم سلیمانی،  به شدت از انتقام ایران و ترور خود می‌ترسد.

این کتاب قرار است با عنوان «تفرقه انداز: ترامپ در کاخ سفید از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱» (The Divider: Trump in the White House 2017-2021) هفته آینده منتشر شود . در بخشی از این کتاب آمده است: «ترامپ در دسامبر ۲۰۲۰ به دوستان خود گفت واهمه دارد ایران او را ترور کند و این انتقامِ ترور (شهید) سلیمانی باشد.»

این کتاب را «پیتر بکر» و «سوزان گلسر» نوشتند و در آن خط‌مشی سیاسی ترامپ در قبال ایران را از نحوه مذاکرات او با ایران، خروجش از برجام و باقی مسائل ترسیم کردند.

در بخشی از این کتاب ضمن اشاره به ساقط شدن پهپاد گلوبال هاوک آمریکا توسط ایران و اینکه دونالد ترامپ ابتدا با حملات هوایی علیه ایران موافقت کرد اما بعد نظرش عوض شد، به نقل از ترامپ آمده است: «لحظه‌ای به آن فکر کردم و گفتم: می‌دانی، آن‌ها یک پهپاد را سرنگون کردند... و اینجا ما در صورت حمله با ۱۵۰ کشته (از نیروهایمان)  مواجه خواهیم شد که من این را نمی‌خواهم، پس فکر نمی‌کردم این اقدامی مناسب باشد.»

این کتاب همچنین ادعا می‌کند که ترامپ و اطرافیانش در ماه‌های آخر ریاست جمهوری او قصد حملات بیشتر علیه ایران را داشتند، اما از آنجا که واپسین روزهای حضور او در این مقام بود از آن صرف نظر کردند.

نظامیان تروریست آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از یاران ایشان از‌جمله ابو مهدی المهندس، فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند.

دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی شد ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: