شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
عجب شیر پرس - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به اعلام شرکت تراکتورسازی نسبت به توان تولید ۲۰ هزار دستگاه تراکتور تا پایان سال، لازم است بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخصیص تسهیلات مورد نیاز را در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و تسهیل تحویل تراکتور مورد نیاز کشاورزان متقاضی، اظهار کرد: در جلسه معاونین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسؤولان بانک کشاورزی و مدیران شرکت تراکتورسازی حضور داشتند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس ادامه داد: مقرر شد طی یک هفته آینده وزارت جهاد کشاورزی ضوابط تحویل تراکتور به رانندگان حرفه‌‎‌ای تراکتور و کشاورزان دارای حداقل ۱۰ هکتار اراضی سنددار کشاورزی را تعیین کند.

وی افزود: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و تراکتورسازی نسبت به تعیین قیمت واقعی تراکتور به نحوی که کشاورزان نسبت به خرید آن تمایل داشته باشند و دست واسطه‌ها نیز از این بازار کوتاه شود اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: با توجه به اعلام شرکت تراکتورسازی نسبت به توان تولید ۲۰ هزار دستگاه تراکتور تا پایان سال، لازم است بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخصیص تسهیلات مورد نیاز را در دستور کار خود قرار دهند.

عسکری با اشاره به اینکه بانک کشاورزی تا پایان سال تسهیلات خرید ۱۰ هزار دستگاه تراکتور را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد، تصریح کرد: با انجام مکاتباتی با رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی بر اساس مصوبه هیات دولت که بانک‌های غیر تخصصی موظف هستند ۱۵ درصد از تسهیلات پرداختی خود را به حوزه کشاورزی اختصاص دهند تلاش می‌کنیم تا سایر بانک‌های دولتی نیز تسهیلات ۱۰ هزار دستگاه دیگر را پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه بخشنامه ۹۴۱ بانک کشاورزی که به شرایط پرداخت تسهیلات خرید تراکتور اختصاص دارد اصلاح و در صورت نیاز لغو گردد، متذکر شد: طی نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست می‌کنیم دستور ویژه دهند تا مسیر برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون و خرید تراکتور تسهیل شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با بیان اینکه طی مکاتباتی با رئیس کل بانک مرکزی تلاش می‌کنیم تا از بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات خرید زپشتیبانی لازم صورت بگیرد، تصریح کرد: خط اعتباری بانک کشاورزی از بانک مرکزی نیز باید به صورت دائمی شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: