جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون؛
عجب شیر پرس - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در مجموع ۱۱ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان در بخش صنعت این استان سرمایه‌گذاری شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، امیرحسین کمیلی روز دوشنبه افزود: این میزان سرمایه‌گذاری صرف راه‌اندازی ۵۸۶ واحد تولیدی و صنعتی شده است.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌ها، تحریم‌ها و کرونا با فعال شدن این واحدهای تولیدی و صنعتی برای ۱۲ هزار و ۲۳۰ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت بالایی برای کار، فعالیت و تلاش در استان اصفهان وجود دارد اظهار داشت: در یکسال اخیر ۵۸۶ فقره پروانه پروانه بهره برداری صنعتی در این استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته هزار و ۳۰۳ مجوز صنعتی در استان صادر شد، اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد جواز تاسیس، ۶۰ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان با اشتغال ۳۵ هزار و ۶۹۵ نفر است.

کمیلی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته ۱۴۱ جواز طرح توسعه با هفت هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای سه هزار و ۳۹۷ نفر در استان صادر شده است.

وی بیان کرد: در یکسال گذشته ۱۱۴ پروانه بهره برداری صنعتی در زمینه ساخت منسوجات با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای سه هزار و ۸۰ نفر صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در یک سال اخیر ۶۲ پروانه بهره برداری صنعتی در بخش محصولات فلزی فابریکی با یکهزار و ۱۴۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۹۹۲ نفر، ۶۱ پروانه بهره برداری صنعتی در زمینه ساخت ماشین آلات و تجهیزات با سرمایه گذاری ۵۲۱ میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای یکهزار و ۲۰۸ نفر صادر شده است.

کمیلی گفت: این استان رُتبه پنجم از نظر طرح های نیمه تمام، رُتبه یازدهم از نظر میزان سرمایه گذاری و رُتبه  چهارم را از نظر اشتغال در کشور دارد.

وی بیان کرد: استان اصفهان از نظر تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم، میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم در کشور را داراست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: