شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
رییس کل دادگستری استان اصفهان:
عجب شیر پرس - رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع اطاله دادرسی، کاهش نرخ زمان رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش جمعیت کیفری در اولویت‌های دستگاه قضایی استان در سال‌جاری قرار دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان روز شنبه به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: رسیدگی به پرونده‌های مسن و کاهش آمار این دسته از پرونده‌ها در دستور کار دستگاه قصایی استان قرار گرفته و این موضوع بصورت فوق‌العاده توسط کارکنان این مجموعه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ورودی پرونده‌های قضایی استان در پنج ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش ۹ درصد افزایش داشته که با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی های انجام گرفته برای رسیدگی فوق العاده و خارج از نوبت پرونده های مسن و افزایش آمار مختومه، در ۶ ماه دوم شاهد کاهش این آمار خواهیم بود.

وی با اشاره به عدالت قضایی گفت: قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی در خط مقدم مبارزه با فساد در هر شکل و قامت و بدون ملاحظه قرار گرفته و این چراغ امید در اندیشه مردم پرفروغ‌تر شده است و این نگاه عمومی مسوولیت ما را بیشتر می‌کند.

مقام ارشد قضایی استان اصفهان افزود: انتظارات مردم از دستگاه قضایی و عدلیه جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب به عنوان یک دستگاه مقتدر و با انگیزه قوی، مبارزه بی امان با چپاول و غارت اموال مردم، مفسدان، مرتکبان جرائم خشن و مخلان به نظم و امنیت و آسایش و آرامش مردم است.

وی اظهار داشت: همانطور که خداوند، پایه و بنیان اصلی بنای با عظمت خلقت را بر مبنای عدالت استوار کرده است، کسانی که طالب سعادت دنیا و آخرتند و امید به آینده درخشان در مسیر حرکت زندگی دارند باید به دنبال قسط و اجرای عدالت باشند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: بر این اساس  هر کس در هر کجا و در هر جایگاهی که قرار دارد این مهم را باید شالوده و اساس فکری خود قرار دهد که از ناحیه خداوند به عنوان خلیفه و جانشین او، مأمور و مکلف به رعایت قسط و عدل و مبارزه با فساد، تبعیض و دست اندازی به ثروت‌های جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: این مأموریت ضمن اینکه همگانی و فراگیر است شئون مختلف عدالت قضایی، سیاسی، اجتماعی، تقنینی، اجرایی و دیگر موارد را در بر می‌گیرد.

حجت‌االاسلام اسدی افزود: در این راستا همه مأمور هستند تا  در درجه اول با ابزار نرم، جهاد تببین، تبلیغ، ارشاد و تذکر در مسیر تحقق عدالت حرکت کرده و در جایی هم که شدت تجاوز و تعدی به حدی باشد که با این ابزارها محقق نشود راهکارهای دیگری را اتخاذ کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: