وی ادامه داد: بر اساس این طرح پست های سیاست گذاری با تغییر دولت ها می توانست تغییر کند، اما پست های کارشناسی و پست هایی که مجری سیاست ها هستند نباید تغییر می کرد تا هر دولتی بداند عناصر کارشناسی و اجرایی، مجری سیاست های دولت بوده و کار ندارند چه کسی در رأس دولت است. پست های سیاست گذاری هم که باید گفتمان دولت را دنبال کنند، می تواند تغییر کند.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: این طرح متأسفانه به قانون تبدیل نشد زیرا ما در کمیسیون اداری استخدامی دنبال آن بودیم ولی مجلس پنجم به پایان رسید و مجلس ششم هم اعتقادی به این طرح نداشت و طرح در همان کمیسیون ماند. آن طرح، طرح جامعی بود که اگر به قانون تبدیل می شد جلوی خیلی از عزل و نصب های بی مورد را می گرفت. با این حال این طرح به قانون تبدیل نشد و اکنون هم بین پست های سیاسی و کارشناسی و اجرایی در مدیریت تفکیکی وجود ندارد و تغییرات شامل همه سطوح مدیریتی می شود.
وی با بیان اینکه نباید مدیران سطوح میانی که بیشتر جنبه تخصصی دارند با تغییر دولت ها تغییر کنند، گفت: وقتی تغییرات تا سطوح آبدارچی هم انجام می شود، فضای مدیریتی تحت تأثیر قرار می گیرد و موجب می شود مدیران بدون معیار دقیقی تغییر کنند که این به ضرر نظام مدیریتی و در نتیجه به ضرر کشور خواهد بود.
این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه استانداری و فرمانداری از پست های سیاست گذاری محسوب می شود، زیرا آن ها نماینده دولت هستند، گفت: تغییر این مدیران اشکالی ندارد، البته نیازی به تغییر استاندار یا فرمانداری که در دولت گذشته هم بوده و کارنامه موفقی دارد و به لحاظ سیاسی هم با دولت فعلی همخوانی دارد، وجود ندارد.