جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
فاضلی:
عجب شیر پرس _ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه تامین سرم به سلامت جامعه گره خورده است تاکید کرد این اظهارنظر مسئولان حوزه سلامت مبنی بر اینکه به دلیل تحریم‌ها با کمبود مواد اولیه برای تولید بطری سرم مواجه شده‌ایم، قابل قبول نیست و مسئولان وظیفه داشتند به این موضوع به عنوان تامین ابزار مهم برای حفظ سلامت عمومی نگاه کرده و برای آن تدبیری می‌اندیشیدند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر کمبود مواد اولیه برای تولید بطری سرم ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه که در شرایط کنونی به یک بحران تبدیل شده است، گفت: این امری بدیهی است که تامین سرم با سلامت جامعه گره خورده است، چرا که در هر پروسه درمانی از ابتدا تا انتها باید از سرم به عنوان یکی از ضروریات اولیه استفاده کرد.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان مربوطه باید از 6 ماه گذشته نیازهای کنونی در حوزه  دارو را ارزیابی می‌کردند، آن هم در شرایطی که سرم از یک درمان سرپایی تا انجام عمل جراحی باید برای بیمار تزریق شود.

وی تصریح کرد: این اظهارنظر مسئولان حوزه سلامت مبنی بر اینکه به دلیل تحریم‌ها با کمبود مواد اولیه برای تولید بطری سرم مواجه شده‌ایم، قابل قبول نیست، چرا که تامین سرم برای بیماران، امری حیاتی نیست، بنابراین آنها وظیفه داشتند به این موضوع به عنوان تامین ابزار مهم برای حفظ سلامت عمومی نگاه کرده و برای آن تدبیری می‌اندیشیدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: آنچه مسلم است دشمنان پیوسته به این می‌اندیشند که از نقطه‌ای به ما ضربه بزنند که فشار بیشتری را بر مردم وارد کند، کما اینکه دارو را هم تحریم کردند تا با به خطر انداختن سلامت جامعه در کشور بحران ایجاد کنند، بنابراین مسئولان حوزه سلامت باید هوشیار عمل می‌کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر ما به وضعیتی رسیده‌ایم که مواد اولیه برای تولید بطری سرم را هم در اختیار نداریم یک گوشه‌ای از بحران ایجاد شده در حوزه سلامت است که ناشی از عدم اندیشه صحیح در مسئولان مربوطه برای توانمندسازی سیستم بهداشت و درمان کشور است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: