سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
معاون شهردار تبریز:
عجب شیر ما - معاون شهردار تبریز با بیان اینکه فرهنگسرای اختصاصی سالمندان در تبریز احداث می‌شود گفت: این مرکز در بودجه سال ۹۵ در نظر گرفته شده است.

 به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام احمد حمیدی در جلسه شورای سالمندان استان، اظهار داشت: در شهر تهران به ازای هر محله، خانه‌ها و کانون‌های ویژه سالمندان هم ایجاد شده است و خانه سالمندان هم جزئی از آن‌هاست که ما هم قصد داریم این کار را در تبریز انجام دهیم.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل سالمندان در کارهای شهرداری تبریز مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا نیز فرهنگسرای اختصاصی سالمندان در تبریز احداث می‌شود، گفت: در بودجه سال 95 حدود 2 میلیارد تومان اعتبار برای مناسب سازی حمل و نقل درون شهری بر اساس نیازهای سالمندان و معلولان اختصاص یافته است.

معاون فرهنگی شهردار افزود: تاکنون بیش از 9 هزار کارت منزلت از طرف شهرداری برای سالمندان صادر شده و شهرداری برای ایجاد مجتمع خدماتی و رفاهی برای سالمندان زمینی را در اختیار آن‌هایی که مایل باشند، ورود پیدا کنند قرار می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه گفت: سالمندان در تبریز استقبال خوبی از برنامه‌های فرهنگی و بهداشتی کرده‌اند ولی کمبود فضاهای رفاهی و خدماتی یک مشکل اساسی است که جوابگوی نیازهای قشر سالمند نیست.

جعفر صادق تبریزی گفت: در مراکز بهداشت استان خدمات بسیار خوبی برای سالمندان در نظر گرفته شده و وقتی که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد بیشترین تعداد سالمندان در شهر سهند متمرکز شده است، شدت کار را در آن شهرستان افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه نیازهای سالمندان در سه محور باید مدنظر قرار بگیرد تصریح کرد: مراقبت بهداشتی درمانی، اجتماعی و اقتصادی و نیاز روانی سالمندان، سه محوری است که در تمام برنامه‌ها به آن‌ها باید توجه شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: