جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
عجب شیر پرس _ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد یک هزار و ۹۷۴ واحد مسکن مهر تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان،سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی سهمیه آذربایجان شرقی از مسکن مهر در شهر‌های بیشتر و کمتر از ۲۵ هزار نفر و شهر جدید سهند را ۹۵ هزار و ۲۰۵ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۴۳ هزار و ۴۳۵ واحد در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۶ هزار و ۵۱۱ واحد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ۳۵ هزار و ۲۴۹ واحد نیز در شهر جدید جدید سهند در نظر گرفته شده بود.
او افزود: از مجموع واحد‌های مسکن مهر فوق، تعداد ۳۳ هزار و ۴۳۸ واحد در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین راه و شهرسازی، سازنده و بانک و ۱۷ هزار و ۳۰۴ واحد نیز توسط تعاونی‌های مسکن ساخته شده است.
او گفت: در این میان تاکنون تنها یک هزار و ۹۰۴ واحد از تعهدات تعاونی‌ها به پرونده حقوقی تبدیل شده و حدود ۷۷۰ واحد از تفاهم نامه‌های سه جانبه با مشکل روبروست که از این تعداد نیز ۲۲۴ واحد در مرحله تحویل قرار دارد و تلاش می‌کنیم مابقی ۵۰۰ واحد را نیز تا پایان سال تحویل دهیم.
سلطانی با بیان اینکه از ۹۵ هزار و ۲۰۵ مسکن مهر آذربایجان شرقی افزون بر ۹۱ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است،گفت: یک هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در شهر‌های مختلف استان از تعهدات تعاونی‌ها به پرونده حقوقی تبدیل شده است.
سلطانی گفت: در حال حاضر موضوع محوطه سازی، کم کاری و عدم انجام تعهدات از طرف سازمان‌هایی مانند شهرداری ها، مهمترین چالش واحد‌های مسکن مهر است و عدم انجام تعهدات تعاونی‌ها و تامین نشدن آورده‌های مردمی، مشکلات مسکن مهر را تشدید می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، صاحبخانه شدن بسیاری از اقشار کم درآمد و نیازمند را از مزیت‌های مثبت طرح مسکن مهر دانست و گفت: باید بپذیریم که این طرح زمینه ساز خانه دار شدن خانوار‌هایی با درآمد‌های ناچیز شد که تحت هیچ شرایط دیگری این امکان برای آن‌ها فراهم نمی‌شد.
او گفت: در صورت اجرا نشدن طرح مسکن مهر، ۳۳ هزار خانواده فعلی ساکن در واحد‌های مسکونی عرضه شده در قالب این طرح در آذربایجان شرقی به عنوان جمعیت حاشیه نشین به معضل جدی اجتماعی تبدیل می‌شدند.
سلطانی تحویل نزدیک به ۵۰ درصد از واحد‌های مسکن مهر در دوره دولت تدبیر و امید را نشان از عزم این دولت برای تکمیل طرح آغاز شده در دولت سابق دانست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: