جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
در گفتگو با مدیر اجرایی بیزیکت مطرح شد:
عجب شیر پرس - آقای مهندس خلیل رضوی دانش ‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی به سال 1389 از دانشگاه تهران، مدرس مراکز عالی علمی و کاربردی، مدرس مراکز آموزش فنی‌ و حرفه ای، مولف و مترجم بیش از 75 کتاب در زمینه علوم کامپیوتر، مدیریت، و کارآفرینی، مدرس چندین کارگاه و همایش در زمینه کسب‌ و کار و موفقیت، مدیرعامل شرکت «ارزش‌آفرینان عصر اینترنت»، و مدیر اجرایی شبکه اجتماعی و بازار اینترنتی «بیزیکت» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به تشریح مشکلات و بیان دیدگاه‌های خود در خصوص کسب‌ و کار اینترنتی پرداخته است، که ماحصل این گفتگو به خوانندگان محترم روزنامه عجب شیر تقدیم می‌گردد:
لطفا هدف از تاسیس  فروشگاه اینترنتی بیزیکت را توضیح دهید؟
در ابتدا لازم است توضیح بدهم بیزیکت یک فروشگاه اینترنتی نیست، بلکه یک بازار اینترنتی و یک بازار اجتماعی اینترنتی است. بازار اجتماعی اصطلاحی است که به تازگی در کل دنیا رایج شده، با عنوان سوشیال مارکتپلیس که برای اولین بار در ایران ما این سیستم را،راه‌اندازی کردیم و حتی در خاورمیانه هم چنین پلتفرمی قبل از ما نبوده و نیست، امکاناتی در بیزیکت داریم که کاملا ابتکاری است که در ادامه توضیح داده خواهد شد. ریشه‌ تاسیس این پلتفرم به چندسال قبل برمی‌گردد که موضوع پایان نامه ارشدم که کار از راه دور در ایران را کار می‌کردم، با تحقیق وسیع و زحمات چندساله که انجام دادم، سعی کردم با تاسیس این بازار و سایت، کمک کنم به اقتصاد مردم با داشتن کسب‌ وکار اینترنتی به سادگی. قبلاً کتابی به چاپ رسانده بودم به نام کامپیوتر برای همه که به چاپ 11هم رسیده و هنوز در بازار کتاب موجوداست. دراین کتاب طریق کار با کامپیوتر به زبان خیلی ساده توضیح داده شده و باعث ارتقای شغلی خیلی‌ها گشته است.این بار با بیزیکت، خواستم کسب‌ و‌کار اینترنتی را برای همه به سادگی میسر کنم.دربیزیکت هرکسی باهرعنوانی،هر محصولی که دارد می‌تواند آنراعرضه و کسب درآمد کند.

چرا و چگونه این همه امکانات یکجا در بیزیکت جمع آوری شده است؟
داستان از این قرار است که بنده در گوشی خود ده ها اپلیکیشن دارم و مجبورم به طور دائم از این برنامه به آن برنامه بروم. نگهداری رمز و پسورد این‌ها کاری زمان‌بر است که دردسرهای خاص خود را داراست. امروز در سطح جهانی ترندی دارد جا می‌افتد که چندین برنامه و اپلیکیشن را در یک برنامه جمع‌ می‌کنند. اکثر برندهای مطرح جهانی دارند به این سمت می‌روند که کل امکانات جدا را در یک آپ و سایت جمع می‌کنند، که کاربر کارش راحت باشد و مجبور نباشد برای انجام هر کار به سایت‌های مختلف مراجعه کند.در بیزیکت نرم‌افزار طوری طراحی شده که شخص صبح که از خواب بیدار می‌شود هر نیازی که خواهد داشت، چه بحث خرید یا فروش باشد یا ارتباطات و ... از طریق آپ بیزیکت بتواند انجامش بدهد و در آینده نزدیک بحث آموزش هم به این سیستم افزوده خواهد شد.

دستاوردهای بیزیکت چیست، لطفا بیان کنید؟
 اسم رسمی شرکت ما ارزش‌آفرینان عصر اینترنت هست که واقعاً هدف اصلی‌اش در عصر اینترنت و ارتباطات، ارزش‌آفرینی است برای همه. دستاوردهایی که داشتیم این است که شرکتمان ثبت رسمی شده و یک شرکت سهامی خاص هست که به صورت قانونی و حرفه‌ای و سیستماتیک کارها را انجام می‌دهیم. برند بیزیکت را ثبت رسمی کرده‌ایم و هر کاری که برای یک تشکیلات قانونی و حقوقی لازم بوده راانجام دادیم. کد اقتصادی برایش گرفتیم، و آخرین حرکتی هم که داشتیم این بود که در نمایشگاه شهر هوشمند در مشهد شرکت کردیم با شبکه اجتماعی بیزیکت، که عنوان استارتاپ برگزیده نمایشگاه به ما تعلق گرفت. بیزیکت در زبان ترکی مخفف بیزیم مارکت می‌باشد.

چگونه و با چه روش‌هایی می‌توان از بیزیکت درآمد کسب کرد؟
نکته قوت بیزیکت همین است که کسب‌ وکاری راه‌اندازی کرده‌ایم که برای همه می‌تواند درآمد ساز باشد. بیزیکت با شعار درآمد برای همه، شامل همه می‌شود، فروشنده درون شهر، تولیدکننده خاص، مشاغل خانگی، صنوف خاص، هنرمندان، صنایع روستایی و کشاورز یا هرکسی که کالا یا خدمتی برای فروش دارد، در بیزیکت می‌تواند آن را به صورت آنلاین عرضه کرده، و تمام مراحل فروش را به صورت آنلاین مشاهده کند. هیچ‌کدام از خطراتی که پلیس فتا درباره فروش‌های اینترنتی تذکر می‌دهد، در بیزیکت ممکن نیست. کسانی هم که نه خریدار هستند نه فروشنده، می‌توانند به عنوان بازاریاب تک سطحی با معرفی مشتری یا فروشگاه به بیزیکت، مادامی که فرد معرفی شده خریدی از بیزیکت بکند شخص معرفی‌کننده از درآمدهای آن پورسانت خواهد برد.

چگونه می‌توان به یک شرکت اینترنتی اعتماد کرد، لطفا بیان کنید؟
 نماد اعتماد یک پیش شرط است که یک سایتی بتواند درگاه اینترنتی داشته باشد. سایت‌هایی که مورد اعتماد هستند شرایط اولیه را گذرانده‌اند. سایت‌ها و شرکتهای مورد اعتمادی هم هستند که چون درست مدیریت نشده‌اند مورد سوظن و عدم اعتماد واقع شده‌اند،مثل برخی آگهی‌نامه‌ها و سایتهای معروف!. وقتی می‌شود به یک شرکت اعتماد کرد که همه کارهایش اینترنتی و آنلاین قابل مدیریت، کنترل و نظارت باشد. شماره مشخص و آدرس مشخص داشته باشد. بیشتر فعالیت‌های اینترنتی شخصی هستند و شرکت ثبت شده نیستند، و اگر موردی پیش بیاید یا خوششان نیاید، خیلی راحت جمع می کنند و می روند، بدون این‌که هیچ پاسخگویی داشته باشند. شرکت باید رسما ثبت شده باشد و بعد نماد اعتماد داشته باشند. و مهمتر از همه این که مالکین حقیقی و مدیران این شرکت را بشناسید چه پشتوانه و سابقه کاری دارند. کسانی که دارای سابقه خوب  فرهنگی و اقتصادی هستند هرگز با یک خلاف اینترنتی  سابقه خود را خراب نمی‌کنند.

تفاوت و مزایای بیزیکت نسبت به سایر سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی چیست ؟
این سوال، پاسخ و توضیح مفصلی دارد که در اینجا نمی‌خواهم واردش بشوم. ما کتابی با عنوان راهنمای سفیران بیزیکت آماده کردیم که از خود بیزیکت قابل دانلود است. در این فایل که در بیش از پنجاه صفحه توضیحات کامل آوردیم،که همه می‌توانند با مطالعه آن جزییات،ابتکارات و تفاوت‌های کاری بیزیکت را مشاهده کنند و بدانند که بیزیکت نسبت به سایر فروشگاه‌ها و فروشگاه سازها چه مزایای انحصاری و جذابی دارد.

هدف نهایی شما برای آینده شرکت بیزیکت چیست بفرماید؟
من عاشق کارآفرینی هستم و علاقمندم که در بحث کسب و کار اینترنتی و سنتی بتوانم به دوستان و سرمایه‌گذاران مشاوره بدهم و کسب‌ وکار اینترنتی را برای همه راه‌اندازی و پیش ببرم و باعث پیشرفت منطقه و کشورم شوم، تا همه از پتانسیل‌های فضای مجازی برای رونق کسب‌ وکار خود استفاده مفید داشته و درآمد کسب کنند. ما به دنبال ارزش‌آفرینی برای همه هستیم.

اگر صحبت خاصی مانده که به ذهنتان می‌رسد لطفا بیان کنید؟
 از تمام اصناف و کسبه خواهشمندم وارد این نوع فضای اینترنتی بشوند، قبلا که با اتحادیه‌ها و کسبه ها و برندهای مختلف در سطح آذربایجان شرقی جلسه داشتیم، اغلب فعالیت در چنین فضایی را سخت می‌دانند، ولی در استان‌های دیگر چنین فضای کسب‌ وکاری رو به افزایش است و خیلی راحت هم رشد و پیشرفت می‌کنند. کسب‌ و کارهایی مثل بیزیکت قطعا به نفع همه خواهد بود،چون هزینه اولیه‌ای برای فعالیت در بیزیکت دریافت نمی‌کنیم، و فقط درصد ناچیزی از فروش رابه عنوان پورسانت دریافت می‌شود.از همه خواهشمندم جهت ورود به عرصه فروش با بیزیکت به صورت جدی نگاه کنند که منفعت زیادی برایشان خواهد داشت. چون آینده دنیای فروش،اینترنت می‌باشد و کسانی که وارد این عرصه نشوند از مزایای آن بی‌بهره خواهند ماند و محکوم به شکست خواهند بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: