وی تأکید کرد: با وجود محدودیتهای مالی و هزینههای سنگین، مصمم هستیم که با همکاری قرارگاه خاتم و سایر دستاندرکاران عمرانی، تا سال 99 خط 2 مترو را به سرانجام برسانیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز خاطرنشان کرد: هر کیلومتر از پروژه خط دوم، 200 میلیارد ریال هزینه در برداشته و با این حساب، تاکنون اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان تاکنون صرف خط 2 متروی تبریز شده است.
وی افزود: به دنبال اوراق مشارکت برای خط دوم هستیم تا هر چه زودتر شاهد تزریق 200 میلیاردی به این پروژه مهم حملونقل باشیم.
پشمینهآذر پیشرفت خط یک متروی تبریز را 75 درصد اعلام کرد و گفت: خرسندیم که این پروژه امروز وارد عملیات عمرانی در مرکز شهر شده و هماکنون احداث ایستگاهها در دو ایستگاه مرکزی بهصورت شبانهروزی ادامه دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر خط 1 و 2، مراحل مطالعاتی خط 3 و 4 نیز در دست اجرا داریم تا با پیشبینی شرایط لازم، هر چه سریعتر شاهد اقدامات عمرانی در این خطوط شویم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، با اشاره به تنگناهای مالی پروژه مترو تبریز متذکر شد: در سالهای اخیر، با وجود تنگناهای مالی، هیچ وقفهای در مراحل مختلف خط 2 روی نداده و همه توان خود را برای اجرای مستمر پروژه بهکار گرفتیم.
وی، تملک اراضی، اجرای خطوط و جابجایی زیرساختها را از جمله مراحل حساس خط 2 مترو اعلام کرد.