به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، ، در حاشیه بازدید از ایستگاه زیر زمینی میدان ساعت، خاطرنشان کرد: در ۱۲ سال پس از آغاز رسمی پروژه، تنها ۲۱۸ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز به این پروژه مهم تزریق شده بود، با این حال، این رقم در کمتر از سه سال گذشته به۷۳۰ میلیارد تومان رسید.
وی با بیان اینکه مقایسه این ارقام نشاندهنده توجه ویژهای است که شهرداری تبریز معطوف پروژه قطار شهری تبریز کرده است، اظهار کرد: خرسندیم که با اقدامات نتیجهبخشی که در بخشهای مختلف تامین واگنها، ادامه حفاری تونلها و تملک ایستگاهها انجام گرفت، پروژه مترو از روی کاغذ جدا شده و رنگ اقدام و عمل به خود گرفت.
شهردار تبریز تصریح کرد: امروز، قطار شهری تبریز از هشت رام واگن برخوردار است که از این تعداد دو رام در حال تردد در بخشی از خط یک است.
وی رویه نادرست تملک ایستگاهها در گذشته را از عوامل تاخیرساز مترو خواند و گفت: متاسفانه در گذشته، اجرای عملیات خط یک، بدون تملک ایستگاهها، باعث تخریب بخشی از زیرساختها و ایجاد دوبارهکاریهای هزینهبر شد؛ با این حال، مجاهدت کمنظیری که متخصصان فنی و عمرانی مترو به کار بستهاند، امیدوارکننده است.
نجفی تصریح کرد: مصمم هستیم که تا اواخر تابستان، با رساندن خط یک به ایستگاه میدان ساعت، تاثیرگذاری ترافیکی و خدماتی مترو را در ارتباط با محدوده مرکزی شهر عملی کنیم.
شهردار تبریز با بیان اینکه تزریق اعتبارات پروژه مترو، به طور مساوی بین شهرداریها و دولت تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل خط یک نیازمند اعتباری معادل یک هزار میلیارد تومان است و شهرداری و دولت خدمتگزار عزم مشترکی در تکمیل این خط دارند.