عجب شیر پرس - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: خرید با اعتبار کالابرگ الکترونیکی در چندین مرحله امکانپذیر و مشمولان طرح میتوانند کالاهای تعیین شده را متناسب با نیاز خود خریداری کنند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احمد توصیفیان روز شنبه از آغاز مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی در ماه جاری خبر داد و افزود: در گام نخست مرحله دوم، مشمولان نهادهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از ۱۳ فروردین میتوانند به فروشگاههای مشمول طرح برای خرید کالاهای اساسی مراجعه کنند.
وی افزود: در این مرحله خانوارهای دهک اول تا سوم از چهارشنبه ۲۰ فروردین و در سومین گام، دهکهای چهارم تا هفتم میتوانند از ۲۷ فروردین به بعد اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی خود را استفاده نمایند.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا و بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر پنج میلیون ریال و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار دریافت خواهند کرد.
توصیفیان یادآور شد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته و مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
وی با تاکید بر اینکه اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است، ادامه داد: طرح کالابرگ الکترونیکی در استان با بیش از چهار هزار و ۳۰۰ فروشگاه عمده، خرد و زنجیرهای اجرا میشود.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، نرم افزار «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»و «مایکت» دریافت و نصب کنند.
توصیفیان با تاکید بر پرهیز از ورود به لینکهای نامعتبر یادآور شد: امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# و کانال "بله" به آدرس kalabarg@ فراهم شده همچنین مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ نیز آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست مشمولان طرح است.