شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - July 27 2024
کد خبر: ۱۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
عجب شیر پرس - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۸ هزار و ۸۹۰ مادر روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر در استان به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، امین بلالی روز شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نام نویسی از مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری به مدت ۲ ماه از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری در استان انجام شد.

وی همچنین با بیان اینکه تمام حق بیمه ۳۳۰ هزار نفر از مادران روستایی و عشایری غیرشاغل مشمول طرح در سال جاری از سوی دولت پرداخت شده است، گفت: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در اجرای طرح بیمه رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند و بیشتر به شمار می رود.

بلالی افزود: شهرستان‌های هریس، مراغه و آذرشهر بیشترین آمار جذب مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیش‌تر را در استان به خود اختصاص دادند.

۱۰۰ درصد حق بیمه مادران مشمول این طرح از سوی دولت پرداخت می‌شود و مادران تحت پوشش طرح از همه مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از قبیل بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت و همچنین نقل و انتقال سوابق به دیگر صندوق‌های اجتماعی برخوردار هستند.

مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند و فرزند سوم آنها پس از فروردین ۱۳۹۶ متولد شده باشد شامل این طرح هستند.

اعتبار این طرح از سوی دولت پرداخت شده است و در صورتی که این اعتبار در استان ها مورد استفاده قرار نگیرد به خزانه بازمی گردد ضمن اینکه حق بیمه پرداختی از سوی دولت برای این طرح، سطح هشت بوده و هیچ هزینه ای برای بیمه شدگان ندارد.

تعداد مادران مشمول این طرح در کشور ۲.۵ میلیون نفر است و جذب ۳۰۰ هزار نفر از این افراد، برای صندوق در سال نخست اجرای آن تکلیف شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: