وی از بازگشایی فروشگاههای نسل جدید رفاه در کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال 12 فروشگاه نسل جدید در کشور بازگشایی شده که دو مورد آن در تبریز قرار دارد.
گلزاده گفت : در سال آینده 40 فروشگاه دیگر رفاه نیز به نسل جدید فروشگاههای زنجیرهای رفاه اضافه میشوند.
مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه تصریح کرد: در فروشگاههای نسل جدید رفاه بازار خرده فروشی، فروشگاهها با توجه به خواستههای کلیدی مشتریان از یک خرده فروشی از جمله «دسترسی، اطمینان، کیفیت، ارزانی و انتخاب» تعریف شده و در سه شکل «رفاه اکسپرس، رفاه مارکت و رفاه اکسترا» شکل گرفتهاند.
وی اضافه کرد: ویژگی بخش نخست، دسترسی آسان مشتریان به کالاست؛ در شکل دوم به دلیل تنوع بیشتر، مشتری حق انتخاب گستردهتری پیدا میکند و میتواند علاوه بر کالاهای سوپرمارکتی، مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیجات، گوشت و نان سبوسدار، لبنیات محلی و غذای آماده را نیز تهیه کند.
گلزاده تصریح کرد: در شکل «رفاه اکسترا»، تنوع محصولات فراتر از مواد خوراکی و مصرفی روزمره است و مشتریان میتوانند زیر یک سقف، بیشتر کالاهای مورد نیاز خود مانند پوشاک، لوازم خانگی، لوازم اداری و سایر نیازهای خود را تهیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: فروشگاههای زنجیرهای رفاه در سال گذشته نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش داشتهاست.
گلزاده افزود: این شرکت هم اکنون با حدود سه هزار شرکت تولیدی و تأمین کننده محصولات، همکاری دارد و نزدیک به 3 هزار و 300 نفر در فروشگاههای زنجیرهای رفاه مشغول به کار هستند.
وی در ادامه اظهار داشت: از آنجائی که یکی از اصلیترین اهداف ما تقویت تولید داخلی است، هم اکنون در این مجموعه، حدود 90 درصد کالاهای عرضه شده داخلی هستند. باید توجه داشت در صورتی که فروشگاههای زنجیرهای در کشور تقویت شوند هزینه لجستیک ملی کاهش مییابد و این به نفع اقتصاد کشور و مصرفکنندگان داخلی است.
گلزاده ادامه داد: زمانی که فروشگاههای زنجیرهای بزرگ در سراسر کشور در راستای تقویت برندهای داخلی تلاش کنند و مشوقی برای تولیدکنندگان داخلی باشند به طور قطع شاهد بالندگی تولید داخلی خواهیم بود و کمک زیادی به اقتصاد کشور و اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی میشود.
مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه با بیان اینکه رفاه برند ملی است و کمک به کالاهای ایرانی محسوب میشود، گفت:در نسل جدید فروشگاههای زنجیرهای، چگونگی تامین کالا تغییر کرده است و کالاهای نامرغوب از مجموعه کالاهای قابل عرضه خارج کردهایم؛ علاوه بر این، کنترل کیفی سختی روی کالاهایی قابل عرضه اعمال می کنیم.
گلزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تورم را نباید به منزله افزایش فروش بنگاههای اقتصادی منظور کنیم، اظهار داشت: رقابت در خردهفروشی در وهله اول به سود مردم بعد به سود بنگاه اقتصادی است.
وی با بیان اینکه کپیبرداری صرف از مدلهای خارجی نتیجه نمیدهد، گفت: خرده فروشی نبض اقتصادی بوده و شرکتهای این صنعت اقتصادی ویترین آن هستند.
مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه از فعالیت برخی شرکتهای خرده فروشی که مالیات نمیدهند و محل فروش کالاهای قاچاق شدهاند، تصریح کرد: برخی ارزانفروشی بیکیفیت صنعت خردهفروشی را با مشکل مواجه کرده و موجب سلب اطمینان مردم میشود.
گلزاده با بیان اینکه مردم تا پایان سال 96 مردم رفاه را با کیفیت و قیمت پایین خواهند دید، افزود: نیاز است برخی سازمانها از تصدیگریهای بیمورد در بخش عرضه کالاها خودداری کنند، متأسفانه در حال حاضر برخی فروشگاهها بدون رعایت استانداردهای لازم اقدام به توزیع اقلام مورد نیاز مردم میکنند که هم از لحاظ حرفهای و هم از لحاظ بهداشتی مشکلساز است.
وی از فراهم شدن زیرساختهای فروش الکترونیکی در فروشگاههای رفاه خبر داد و گفت: برای خدماتدهی مناسب به مشتریان، دورههای آموزشی متنوع و مستمر در برنامه کاری شرکت قرار دارد.
مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه در مرحله فرابورس بوده و در آستانه پیوستن به بورس خبر داد و گفت: 40 هزار نفر از مردم سهامدار فروشگاههای رفاه هستند اما سهامداران عمده آن بانکهای ملی، صادرات، ملت، سپه و تجارت هستند.