جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
عجب شیر ما - نمایش 'پاشا' اثر 'اکبر شریعت' به کارگردانی 'نازیلا ایران زاد بنام' در فستیوال بین المللی تئاتر آنکارا به عنوان نماینده تبریز ٢٠١٨ اجرا می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، نمایش «پاشا» در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی ضمن کسب بهترین اثر، جوایز بخش های مختلف پوستر، آهنگسازی، بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را نیز از آن خود کرد.
این نمایش که با روایتی نو از دوران قحطی و مبارزات مشروطه در تبریز به زبان ترکی اجرا می شود، پیش از این به عنوان تنها اثر برگزیده استانی به بخش رقابتی سی و ششمین جشنواره تئاتر کشور راه یافته بود.
"وحید شیرزاد” بازیگر نمایش پاشا به عنوان یکی از سه بازیگر برگزیده، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگری سی و ششمین جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر شد.
همچنین پوستر نمایش پاشا از تبریز به عنوان یکی از 63 پوستر تئاتر از 33 طراح گرافیک، منتخب سی و ششمین جشنواره‌ تئاتر فجر برای حضور در نمایشگاه اسپند شد.
"پاشا” با پرداختن به نقش و سهم چشمگیر زنان در شکل گیری مبارزات مشروطه روایتی جدید از مشکلات و زندگی مردم عامی تبریز در این دوران بیان می کند.
این نمایش نوشته "اکبر شریعت” به کارگردانی "نازیلا ایران زاد بنام” و آهنگسازی "شاهرخ پناهی فرد” اجرا می شود.
فستیوال بین المللی تئاتر آنکارا از 5 تا15 فروردین در شهر آنکارا برگزار خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: