شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد؛
عجب شیر ما - خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد: احتمالا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه حدود 10 روز دیگر به تهران سفر خواهد کرد و دفتر کاخ کرملین در حال بررسی این موضوع است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، اسپوتنیک افزود: پوتین ممکن است در همایش کشورهای صادر کننده گاز شرکت کند؛ نشستی که 23 نوامبر (2 آذر) در تهران برگزار می شود.
این رسانه روسی اضافه کرد: تاریخ آخرین سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران سال 2007 است و با در نظر گرفتن افزایش مشارکت مسکو و تهران در زمینه های نظامی، فنی و اقتصادی و بازرگانی این ضرورت به وجود آمده است که تعدادی مسائل استراتژیک میان دو کشور در سطح عالی هماهنگ شود.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با دادن پاسخ به پرسشی درباره امکان سفر پوتین به تهران برای شرکت در نشست سران کشور های عضو «اوپک گازی» و همچنین دیدار وی با «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی گفت که مسکو دعوتنامه ایران را دریافت کرده و در حال بررسی آن است.
پسکوف در جمع خبر نگاران گفت: «این مساله در دست بررسی است و به محض رسیدن به تصمیم گیری، ما شما را در این باره مطلع خواهیم کرد».
پیشتر «آناتولی تیخانوف» رئیس آژانس انرژی روسیه با اشاره به سفر هیات 40 نفری اقتصادی و نفتی این کشور در اواخر مهرماه به سرپرستی «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه به ایران گفت: با توجه به فرصت های همکاری گسترده بین دو کشور بویژه در عرصه های نفتی و صنعتی، مسکو خواهان اوج گیری روابط ایران و روسیه است.
سومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با شعار «گاز طبیعی سوخت منتخب برای توسعه پایدار» در تهران برگزار می شود.
نشست هیات عالی رتبه این مجمع ٢٩ آبان ماه و نشست عادی و فوق العاده این مجمع در ٣٠ آبان ماه برگزار خواهد شد. نشست سران «جی.ای.سی.اف» نیز 23 نوامبر برابر با دوم آذرماه برگزار می شود.
در این نشست سران کشورهای 12 عضو اصلی شامل کشورهای ایران، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، روسیه، لیبی، امارات، نیجریه، قطر، ترنیداد، توباگو و ونزوئلا به همراه پنج کشور ناظر هلند، نروژ، عمان، عراق و پرو حضور می یابند.
اکنون ٢٤ درصد از ترکیب انرژی جهان را سوخت گاز تشکیل می دهد و رشد مصرف گاز هم اکنون از نفت بیشتر است و این ترکیب در سال ٢٠٣٥ به 26.11 درصد خواهد رسید.
ایران با داشتن 33.8 تریلیون متر مکعب ذخایر اثبات شده در جایگاه نخست دارندگان ذخایر گازی جهان قرار دارد.
برچسب ها: روسیه ، پوتین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: