يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
عجب شیر پرس - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: جت (آمبولانس) هوایی فالکون با پیشرفته ترین و مجهیزترین تجهیزات پزشکی و درمانی ناجی بیماران بدحال و با وضعیت (وخیم) و نیازمند خدمات فوری پزشکی می شود و در این راستا مجوزها و تفاهم های لازم برای اعزام این نوع جت در سریعترین زمان ممکن انجام شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا شکوهی روز یکشنبه افزود: تفاهم نامه اولیه و همه مجوزهای لازم برای اعزام این نوع جت به استان همدان در نشست با رئیس و معاونان سازمان اورژانس کشور انجام شده است و انتقال بیماران فوق اورژانسی و با وضعیت بدحال و نیازمند اعزام فوری به وسیله جت فالکون به تهران و مراکز فوق تخصصی خارج از استان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: به دنبال پیگیری های اورژانس ۱۱۵ همدان و همکاری سازمان اورژانس کشور، زمینه انتقال مددجویان و بیماران بدحال فوق اورژانسی با جت فالکون به مراکزفوق تخصصی خارج از استان فراهم شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اعزام بیماران با جت برای دریافت خدمات فوق اورژانسی پس از تشخیص پزشکان متخصص استان صورت می گیرد.

شکوهی یادآوری کرد: تاکنون اعزام بیماران به تهران با استفاده از آمبولانس و به صورت زمینی صورت می گرفت.

وی اظهار داشت: البته امسال تاکنون ۲ مورد اعزام بیمار به بیمارستان کرمانشاه، یک مورد از کرمانشاه به همدان و سه مورد از سنندج به همدان با بالگرد صورت گرفته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با فراهم شدن این امکان بیماران برای دریافت خدمات فوق اورژانسی توسط جت فالکون درکمترین زمان به تهران و دیگر مراکز فوق تخصصی خارج از استان منتقل می شوند.

شکوهی افزود: استفاده از جت فالکون تنها برای انتقال مددجویان و بیماران بدحالی است که با تشخیص و درخواست پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی استان نیاز به انتقال به مراکز درمانی خارج از استان را داشته باشند.

از آنجا که امکان وقوع حوادث و اتفاقات ناگوار در مناطق سخت گذری همچون کوهستان ها و دره ها بسیار زیاد است و بارها دیده شده است که حوادث غیر مترقبه ای که در این مناطق اتفاق افتاده است، جان بسیاری از افراد را به خطر انداخته است و باعث آسیب های جسمانی شده است که در صورت عدم دسترسی به مراکز درمانی در مدت زمانی محدود، امکان مرگ این افراد وجود دارد.

در چنین مواردی، بدون شک استفاده از آمبولانس زمینی برای جابه جایی بیمار، غیر ممکن است و امکان رفت و برگشت وسایل نقلیه زمینی به این مناطق وجود نخواهد داشت و از طرفی دیگر جابه جایی بیمارانی با شرایط جسمانی وخیم از طریق آمبولانس های زمینی هم ناممکن است که در این مواقع ضرورت و اهمیت استفاده از این نوع آمبولانس هوایی و برای نجات جان انسان ها بیش از پیش نمایان می شود.

یکی از پیشرفته ترین انواع آمبولانس هوایی برای انتقال بیماران، آمبولانس هوایی فالکون ۲۰۰۰ است؛ این هواپیما دارای ۲ موتور قدرتمند است که امکان انتقال سریع بیماران را از مناطق دور افتاده به مراکز درمانی در کوتاه ترین زمان فراهم می کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: