دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - August 02 2021
کد خبر: ۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران برای برداشت از برخی میادین مشترک نفت و گاز هنوز ورود نکرده است گفت: توزیع گاز در شهرها و روستاها مناسب نبوده و برخی از نعمت گاز سراسری محروم‌اند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، پرویز محمدنژاد درباره برداشت از معادن مشترک نفت و گاز اظهار داشت: در معادنی که در مرز بین کشورها واقع شده است نمی‌توان میزان برداشت را تعیین کرد و هرکس بیشترین میزان برداشت را داشته باشد حوزه برداشت نفتی طرف دیگر کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از کوتاهی‌های انجام شده که مورد اعتراض بیشتر نمایندگان واقع شد و اعتراض به حقی نیز بود کوتاهی‌های انجام شده در این حوزه میادین مشترک نفتی و برداشت‌ها است.

محمدنژاد با اشاره به اینکه در میادین مشترک به‌ویژه امارات و عربستان تقریباً بیشترین برداشت را داریم و از نقطه مقابل پیشی گرفته‌ایم عنوان داشت: در سال‌های گذشته این امر برعکس بوده و برداشت طرف مقابل بیشتر بود.

وی با بیان اینکه در برخی از میادین نفت و گاز عقب هستیم و برخی هنوز ورود پیدا نکرده‌ایم خاطر‌نشان کرد: وزیر نفت به این سوالات در کمیسیون نیرو پاسخ دادند که پاسخشان در برخی موارد قانع‌کننده بود و در برخی موارد نیز مقبول واقع نشد.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه این هفته نیز وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در حوزه مصرف بهینه به کمیسیون انرژی می‌آید گفت: یکی از مشکلات ما این است که مصرف بهینه‌ای از انرژی‌های تولیدی نداریم و مصرف خارج از الگو انجام می‌شود.

محمدنژاد ابراز داشت: همچنین بحث تقسیم و توزیع گاز در سطح روستاها و شهرها که از نعمت گاز سراسری برخوردار نیستند از دیگر موارد مورد اعتراض نمایندگان بود و وزیر مربوطه برای پاسخگویی به سوالات در مجلس حضور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم همه این‌ها را به‌عنوان کوتاهی‌های انجام شده در نظر بگیریم درست است افزود: با این حال آنچه امروز اهمیت دارد این است که کشور ما نیازمند همراهی وحدت است و تا در کنار یکدیگر نباشیم نمی‌توانیم بحران مصرف را مدیریت کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با توجه به زحمات انجام شده توسط دولتمردان و وزارت نیرو اعتقاد بنده این است که اکنون فرصت کمک بوده و فصل زیر سوال بردن و مناظره نیست و باید برای حل مشکلات موجود و بحران پیچیده و خطرناک مصرف، در کنار یکدیگر باشیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در مورد زمین‌خواری در چاف و چمخاله گفت: با توجه به کنترلی که در منطقه چاف و چمخاله انجام شد اکنون زمین‌خواری را به‌عنوان یک موضوع کنترل شده تلقی می‌کنیم البته مواردی از این موضوع نیز وجود دارد.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: در گذشته تحرکات سوداگرانه‌ای در این حوزه انجام‌ می‌شد که بار منفی آن بر دوش مردم قرار داشت و چون مسئولان نگاه مقابله‌گرانه‌ای با پدیده زمین‌خواری نداشتند سوداگران با مشاهده فضای موجود، سوء استفاده‌هایی را در این حوزه داشتند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده امروز می‌توانیم ادعا کنیم که زمین‌خواری و سوء استفاده در منطقه چاف و چمخاله به شدت سال‌های گذشته وجود ندارد و در مواردی بسیار بسیار کم است.

وی در مورد مشکلات آسفالت خراط‌محله افزود: خیابان‌های اصلی خراط‌محله تقریباً لکه‌گیری شده‌اند و تلاش ما این بود که فعلاً با امکانات موجود مسیرها را لکه‌گیری کنیم تا روکش آن نیز انجام شود و امیدواریم بتوانیم امسال و یا سال آینده مسیر طولانی خراط‌محله تا نالکیاشر را آسفالت کرده و روکشی برای آن ایجاد کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهر لنگرود از جمله شهرهایی است که از گذشته دیرباز از خیابان‌های متعدد برخوردار نبود و در مرکز شهر یک خیابان وجود دارد که آن هم نمی‌تواند بار ترافیکی را متحمل شود لذا بخشی از این ترافیک را کمربندی تحمل می‌کند.

محمدنژاد ابراز داشت: همچنین برای کاهش بار ترافیکی مسیر دیگری از غرب لنگرود ایجاد کرده‌ایم که زیرسازی آن انجام شده و تنها به پل روگذر رودخانه لنگرود نیاز داشت که آن هم احداث شد و طول این راه حدود هزار و 500 متر است.

وی با بیان اینکه از طریق مبادی ذی‌ربط پیگیر آسفالت این راه نیز هستیم تصریح کرد: در صورت بهره‌برداری از این مسیر بار ترافیکی شهر لنگرود کاهش می‌یابد و حداقل مسیر دسترسی ساکنان مناطق غربی لنگرود به مرکز شهر کمتر می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: عمده مشکلات ترافیکی در لنگر نبود راه‌ها و خیابان‌های مناسب بوده که نیازمند برنامه‌ریزی گسترده و جامع است؛ برنامه‌های اولیه تدوین شده و امیدواریم یکی پس از دیگری این برنامه‌ها را به مرحله اجرا برسانیم تا در نهایت بار ترافیک خودرویی لنگرود کاهش پیدا کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: