ضرر ۳۰میلیونی بارسلونا پس از جمع‌آوری پیراهن‌های «مسی»
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، گرچه این موضوع ضرر اقتصادی کلانی محسوب نمی‌شود اما این تصمیم برعهده شرکت نایک خواهد بود که بلافاصله پس از مرجوع شدن پیراهن‌ها با آنها چه کند.

بارسلونا برای مرجوع کردن پیراهن های مسی به این شرکت چندملیتی مستقر در آمریکای شمالی، حدود دو ماه فرصت دارد.

این اقدام در خصوص پیراهن‌های متعلق به یک بازیکن که پیش از جدایی وی از باشگاه تولید شده است، رویه‌ای استاندارد محسوب می شود که برای مثال می‌توان به پرونده نیمار در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

مسی ۸۰درصد فروش پیراهن‌های بارسا را تشکیل می‌دهد

براساس چندین تحقیق انجام شده، از هر ۱۰ پیراهن فروشی باشگاه بارسلونا حدود ۸هشت پیراهن شماره ۱۰ که نام مسی پشت آن چاپ شده، به فروش می‌رسد و این بدان معنا است که درآمد باشگاه بارسلونا از قبل فروش پیراهن‌های مسی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون یورو به ازای هر فصل است.

پیراهن‌های بارسلونا برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ از ۱۶ ژوئن (۲۶ خردادماه) به فروش گذاشته شده و این بدان معنا است که هواداران تا شروع فصل جدید دو ماه فرصت خرید داشتند و این در حالی بود که ماندن مسی در نیوکمپ امری بدیهی به نظر می‌رسید.

فوق ستاره آرژانتینی فصل گذشته بارسا روز گذشته(چهارشنبه) پس از ۲۰ سال حضور در نیوکمپ از جمع آبی‌اناری‌ها جدا و به پاری‌سن‌ژرمن ملحق شد.