رسانه، ابزاری برای افزایش انگیزه در ورزشکاران
 روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، انگیزش را مانند نهالی دانسته که نیاز به مراقبت دارد تا تناور شود و ادامه داد: ورزشکاران برای بدست آوردن یک مقام زحمت زیادی کشیده و واقعا تلاش می کنند و بدین ترتیب وقتی عنوانی به دست می آورند انتظار دارند که حداقل در شهر خودشان دیده شده و مورد لطف مردم قرار گیرند، به نظر من رسانه نقش بسیار مهمی در این زمینه بر عهده دارد و تنها تریبون افراد خاص نمی باشد.
محمد سلیمی با بیان این که وقتی یک ورزشکار کودک، آقا یا خانوم مدالی برای یک استان به ارمغان می آورد باید به چشم یکی از مفاخر استان به او نگاه کرده و تا جایی از ایشان حمایت کنیم که تبدیل به یکی از مفاخر ملی و بین المللی ما شود، اظهار کرد: لازم است که با نگاهی متمایز به او بنگریم و در نظر داشته باشیم که در بین ده ها و یا صد ها نفر با تلاشی که انجام داده جزو اولین ها بوده است، پس رسانه می تواند بیشتر به این موضوع پرداخت نماید و باید هم همینطور باشد و اصلا مسئولیت اجتماعی رسانه همین است.
وی با اشاره به اهمیت کار مضاعف در حوزه مسائل انگیزشی، گفت: برای مثال می توانیم در روزنامه یا پایگاه خبری که دراختیار داریم قسمتی را برای مطرح کردن مسائل انگیزشی در نظر گرفته و امید و انگیزه بیشتری را برای مردم و علی الخصوص جوانان ارائه دهیم که اگر این کار از سوی ما صورت نگیرد از طرف دشمن با دادن امید واهی انجام می شود و در نتیجه موجب هرج و مرج در جامعه خواهد گردید.
سلیمی درمورد وظایف بخش روابط عمومی یک سازمان ورزشی که قسمتی از آن نیز مرتبط با امور جوانان و مسائل اجتماعی می باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خانواده پر جمعتی را در اختیار داریم با 50 رشته ورزشی و حدود 800 هیأت ورزشی در سطح استان که هر یک از آنان نیز فراوانی جمعیت بسیاری دارند، وظیفه ما این است که به عنوان یک تریبون عملکرد یک ورزشکار را به مردم و جامعه معرفی کنیم تا در صورت برگزاری یک رویداد ورزشی در سطح کشوری یا جهانی مردم اطلاع داشته باشند که ورزشکارانی از استان ما نیز درآن مسابقات حضور داشته و دستاورد ورزشکاران ما چه از لحاظ مثبت و چه منفی چه چیزی بوده است.
وی در رابطه با کار مثبتی که به تازگی در هیأت های ورزشی انجام گرفته است عنوان کرد: به هیأت های ورزشی ابلاغ کردیم تا شخصی را از خودشان به عنوان مسئول روابط عمومی به ما معرفی کنند، طبیعتا رشته هایی که در لیگ برتر تیم دارند ساختارشان کامل است مثل هیأت فوتبال ولی از هیأت هایی که از لحاظ ساختار ناقص بودند خواهش کردیم برای این که ارتباط افزایش یافته و هم افزایی اتفاق افتد یک نفر از خودشان را به عنوان مسئول روابط عمومی به ما معرفی کنند تا تعامل مان بیشتر شده و حلقه مفقوده ای که منجر نیامدن خبر از سوی هیأت می شد را تبدیل به جریان دوسویه کرده و اخبار خود و هیأت ها را بهتر به همدیگر منتقل نمائیم.
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر این که نفراتی معرفی شدند اما چون اغلب این افراد خبره رسانه نبوده و نتوانستند فعالیت مثمر ثمری را داشته باشند، اضافه کرد: در همین راستا ما از خبرنگاران جوان و اصحاب رسانه ای که برای فعالیت در هیأت های ورزشی علاقمند بودند، معرفی کردیم و با توجه به آشنایی این افراد با شاکله اصلی کار شاهد عملکرد بسیار مناسبی از آنان بوده ایم، اخبار به موقع بدست ما می رسد، گزارش های بسیار خوبی نوشته شده و تحلیل های مثبتی انجام می گیرد.
وی در انتها با یادآوری رسالت اجتماعی رسانه که امروزه بسیار مهم تلقی می شود، افزود: متاسفانه رسانه هایی وجود دارند که فقط به دنبال مسائل اقتصادی بوده و رسالت اجتماعی خود را فراموش کرده اند، رشد ورزشکاران برای همه ما نفع اجتماعی دارد و باعث توسعه همه جانبه جامعه ما می گردد.