پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
مسئول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مسئول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آرامش در فضای انتخاباتی استان حاکم است، گفت: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در حوزه انتخابات گزارش نشده و وضعیت قرمز امنیتی در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه نداریم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمود چمنی در جلسه ستاد انتخابات استان، با اشاره به اینکه تامین امنیت انتخابات مهم‌ترین اولویت ستاد انتخابات کشور است، اظهار داشت: این ماموریت بر عهده شوراهای تامین و ستادهای امنیت انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها گذاشته شده است.

وی از تشکیل 9 جلسه ستاد امنیت انتخابات استان و 152 جلسه ستادهای شهرستانی خبر داد و گفت: یکی از مباحث مهم جلسات شورای تامین استان در ماه‌های اخیر بحث انتخابات بوده است.

چمنی افزود: با وجود تلاش جدی شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی معاند برای التهاب‌آفرینی در فضای انتخابات، خوشبختانه وضعیت بسیار خوبی در کل کشور و از جمله استان آذربایجان‌شرقی حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تبلیغات انتخاباتی عمدتا بر اساس قوانین و مقررات انجام می‌شود و برداشت ما این است که ان‌شاءالله در روز هفتم اسفند با حضور باشکوه مردم شاهد انتخاباتی امن و سالم خواهیم بود.

دبیر ستاد امنیت انتخابات استان همچنین از آمادگی این ستاد برای مراحل بعد از اخذ رای و احتمالا مرحله دوم انتخابات در برخی از حوزه‌ها خبر داد و گفت: ستاد امنیت انتخابات در کنار ستاد انتخابات تا پایان مراحل برگزاری انتخابات فعال خواهد بود.

وی از تهیه اطلس امنیتی انتخابات استان برای اولین بار خبر داد و گفت: در این اطلس که به تایید وزارت کشور هم رسیده است، تمام اتفاقات و سوابق انتخابات‌های گذشته در تمام شهرستان‌های استان جمع‌بندی شده و اقدامات لازم برای این دوره از انتخابات در آن پیش‌بینی شده است.

چمنی با بیان اینکه وظیفه ذاتی حفاظت از صندوق‌های رای بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: طبق قانون نیروی انتظامی می‌تواند از نیروهای سپاه نیز برای این ماموریت استفاده کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: