پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی :
عجب شیر پرس - عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم رویه‌های متعارف دولت گذشته مبتنی بر تجربه تلخ برجام را اصلاح کرد،اقتصاد و معیشت مردم را به برجام گره نزند و با ترسیم سیاست رفع کامل تحریم‌ها، زیاده‌خواهی غرب را مهار کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، قدرت الله حمزه شلمزاری در مورد اقدامات دولت در مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفت: دولت سیزدهم درحوزه سیاست خارجی برای رفع تحریم ها فعالیت های مطلوب و مورد قبولی داشت و با جدیت از حقوق مردم دفاع کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: در دولت گذشته  معمولا کشورهای اروپایی و آمریکایی پیشنهاداتی را در حوزه مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌کردند و  تیم مذاکره کننده ایران با بررسی به آنها پاسخ می‌داد اما با شکل گیری دولت سیزدهم این رویه تغییر کرد و ایران  پیشنهادات و برنامه های خود را  ارائه می‌دهد و طرف غربی باید پاسخ بدهد.

نماینده مردم فارسان با بیان اینکه  دولت سیزدهم با هوشمندی و اقتدار پای میز مذاکره برای رفع تحریم‌ها از منافع ملت ایران دفاع کرد گفت: اولویت دولت از ابتدا حفظ عزت و اقتدار کشور بوده است و با جدیت در دیپلماسی اقتصادی و مناسبات با جهان و منطقه، تحولاتی را به نفع ایران در سطح منطقه و جهان رقم زده است.

دولت سیزدهم با ترسیم سیاست رفع کامل تحریم‌ها، زیاده‌خواهی غرب را مهار کرد

حمزه شلمزاری تصریح کرد: دولت سیزدهم رویه‌های متعارف دولت گذشته مبتنی بر تجربه تلخ برجام را اصلاح کرد،اقتصاد و معیشت مردم را به برجام گره نزند و با ترسیم سیاست رفع کامل تحریم‌ها، زیاده‌خواهی غرب را مهار کرد.

وی افزود: رعایت خطوط قرمز، حفظ منافع مردم و صیانت از حقوق مطلق مردم باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی شد. جمهوری اسلامی هرگز از میز مذاکرات کنار نرفته است، این غربی‌ها بودند که در انجام مذاکرات با صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مذاکرات بحران ایجاد کردند اکنون به نظر می‌رسد که به توافق نزدیک شدیم.

نماینده مردم فارسان تصریح کرد: تیم مذاکره کننده در چارچوب سیاست های کلی نظام حرکت کردند و توصیه های مهم رهبر انقلاب هم مورد نظر آنها بوده است و در مجموع کارنامه قابل قبولی از خود به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها از سوی مجلس گفت: تصویب این قانون دست مذاکراه کنندگان را باز کرد و حمایت خوبی از تیم مذاکره کننده انجام داد. این قانون تیم مذاکره را در برابر دشمن مسلح کرد و اقدامات و هماهنگی دولت و مجلس هم باعث شد که تیم مذاکره کننده با قدرت بیشتری در این دور از گفت و گوها پای میز مذاکره  حاضر شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: