جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی:
عجب شیرما - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: در شش ماهه اول سال جاری با مساعدت مردم خیر استان بیش از 48 میلیارد ریال صدقه جمع آوری شده است.

به گزارش عجب شیرما به نقل از ایسنا منطقه آذربایجان‌شرقی، حسین دشتی با اعلام این خبر افزود: این میزان صدقات جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش یافته است.

 

وی تصریح کرد: 380 هزار صندوق صدقه کوچک، متوسط و بزرگ در سطح معابر و منازل وجود دارد.

 

دشتی اظهار کرد: همچنین طی این مدت ضریب نفوذ صندوق‌های صدقات در سطح استان نسبت به شش ماهه سال قبل چهار درصد رشد یافته است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صدقات به سه شکل سنتی، مکانیزه و الکترونیکی جمع آوری می‌شود، یادآور شد: کمک‌های جمع‌آوری شده در بخش صدقات به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده در اختیار خانواده‌های نیازمند و محروم استان قرار می‌گیرد.

 

دشتی با بیان اینکه مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی به دلیل اعتقادات دینی و کمک به همنوع خود در دادن صدقه پیشتازند، خاطرنشان کرد: صدقه از مصاديق احسان است و به عنوان قرض به خداوند معرفي شده و براي آن آثار مادي و معنوي، دنيوي و اخروي بسياري گفته شده است.

 

وی تاکید کرد: مردم سخاوتمند استان در صورت نیاز به صندوق صدقات به ادارات این نهاد در سطح استان و یا به سامانه 30001274 مراجعه کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: