پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
عجب شیر پرس - پیشکسوت فوتبال گفت: اگر باشگاه‌ها به تیم‌های پایه و آکادمی اهمیت بدهند، همه مشکلاتشان اعم از مالی، اعتباری، فنی و تکنیکی بر طرف خواهد شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمود کلهر روز یکشنبه، با اشاره به اهمیت وجود آکادمی در فوتبال کشور اظهار داشت: آکادمی برای باشگاه‌های فوتبال در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است. در کشورمان غیر از یک یا دو باشگاه، آکادمی به صورت حرفه‌ای نداریم. باشگاهی که آکادمی دارد به طور قطع کادر فنی و مربیگری بهتری دارد که منافع اقتصادی بالایی نیز به همراه می‌آورد.

هافبک سابق پرسپولیس در خصوص تیم امید ایران گفت: تیم امید باید آنالیز شود. فوتبالی‌ها مثل مهدوی‌کیا کم کم درحال ورود هستند  و مرحله بعدی که اهمیت بالایی دارد هم ساخت زیربنای مناسب و تولید بازیکن است. متاسفانه واژه فرهنگی را در کنار نام باشگاه ورزشی فقط به یدک می‌کشیم و نتوانستیم حمایت درستی از تیم‌های پایه داشته باشیم. نباید با این سابقه در ورزش بازیکنانمان همچنان رفتار حرفه‌ای را آموزش ندیده باشند.

پیشکسوت فوتبال در مورد حواشی و مشکلات فوتبال کشور خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین مشکلات فوتبال کشور با تاسیس آکادمی و حمایت از تیم‌های پایه درست می‌شود. اگر بتوانیم برای استعدادیابی‌ها و ورود بازیکنان روند صحیحی ایجاد کنیم، دلال‌های فوتبال تا حد زیادی از بین می‌روند. اکنون شاهدیم که بازیکنانی که توان مالی بالایی ندارد و نسبتا ضعیف‌تر هستند، زیر فشار دلال‌های فوتبالی له می‌شوند. برای ما خیلی زشت است که کی‌روش در تیم ملی به آموزش پاس‌ بغل پا و ابتدایی‌ترین تکنیک‌ها بپردازد.

وی ادامه داد: استعداد بازیکنان کشور ما هم سطح برزیل است و افراد متخصصی با تحصیلات بالا و مرتبط نیز بسیار زیاد هستند. من حاضرم قول بدهم که اگر برنامه درستی برای رده‌های سنی پایه داشته باشیم، نیاز نیست مدتی باخت بدهیم تا به نتیجه برسیم. با استعدادهایی که من دیدم، از بدو حمایت درست از آکادمی‌ها نتایج درخشانی کسب می‌کنیم. البته باید مدیران کمی صبور باشند و اجازه عملی شدن برنامه‌ها را به مربیان بدهند.

کلهر افزود: سال ۸۵ مدیر آکادمی پرسپولیس بودم و از گمنام‌ها در ترکیب تیم استفاده کردم و بازیکنان بسیار خوبی ساختم. همه این مسائل به این دلیل بود که استعدادیابی درستی انجام شد و توانستیم استفاده زیادی از ظرفیتها داشته باشیم‌.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: