جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
رئیس مجلس خبر داد:
عجب شیر پرس - قالیباف نوشت: نمایندگان مجلس این مبلغ را از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده بودجه امسال به توسعه ورزش اختصاص داده‌اند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مجلس در صفحه مجازی خود نوشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای ارتقای ورزش بانوان، ورزش مدارس و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولین و جانبازان اختصاص یافته است.
گفتنی است، در ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده که ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، همگانی، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد.
بر این اساس ۱۷ اسفند پارسال مجلس دولت را مکلف کرد ۲۷ صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد.
بر اساس مصوبه نمایندگان، این مبلغ در ردیف‌های مربوط به وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در بودجه سنواتی پیش بینی می‌شود و پس از مبادله موافقتنامه در اختیار وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد.
این اعتبار فقط در استان‌ها هزینه می‌گردد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: