پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
پاکدل:
عجب شیر پرس - رئیس فدراسیون هندبال گفت: تیم‌های بزرگی از اروپا در مسابقات هندبال قهرمانی جهان زنان حضور دارند و کار برای تیم ملی ایران بسیار سخت است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، علیرضا پاکدل در خصوص شرایط تیم ملی هندبال زنان ایران قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا اظهار کرد: تیم ملی زنان ایران دهم آذر راهی اسپانیا خواهد شد. اردوی آمادگی اول آنها به پایان رسیده و اردوی دیگر از سوم آذر آغاز می‌شود و بلافاصله تیم بعد از آن به اسپانیا اعزام خواهد شد.
رئیس فدراسیون هندبال در خصوص تیم‌های رومانی، نروژ و قزاقستان حریفان تیم ملی هندبال ایران  در مسابقات قهرمانی جهان زنان گفت: گروه سختی است و تیم ملی ما کار بسیار سختی در این مسابقات خواهد داشت. نکته‌ای که برای ما اهمیت دارد اولین حضور تیم ملی ایران در این مسابقات است. پرچم کشور ما  برای اولین بار در میان سایر تیم‌ها به عنوان تنها کشور مسلمانِ با حجاب کامل به اهتزاز درخواهد آمد.
وی افزود: رئیس فدراسیون جهانی چند هفته قبل نیز در پیامی به فدراسیون ایران به اولین حضور تیم ملی ایران با حجاب کامل در این رقابت‌ها اشاره کرد. دختران ما در این مسابقات می‌توانند سفیران ورزش جهان اسلام در عرصه هندبال باشند و اتفاق بزرگی است که آنها به عنوان زنان محجبه در این میدان بزرگ حضور پیدا کنند.
رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: تیم ملی ایران کار بسیار سختی در این مسابقات دارد به هر شکل تیم‌های بزرگی از اروپا در این مسابقات حضور دارند. فاصله هندبال ما با آنها خیلی زیاد است. حتی در آسیا هم کشوری مثل ژاپن سابقه حضور در جمع هشت تیم اول مسابقات جهانی را دارد، کره جنوبی قهرمان جهان و قهرمان المپیک بوده و چین (که با وایلد کارت به مسابقات جهانی راه یافته است) تیم‌های صاحب نامی هستند. این مسابقات میدان بزرگی برای هندبال زنان ایران خواهد بود و البته که با وجود قرارگیری در گروه سخت کار بسیار سختی خواهد داشت.
وی افزود: به اعتقاد من حضور در این مسابقات کلاس بالایی دارد و می‌تواند کلاس آموزشی خوبی هم برای مربیان و هم برای بازیکنان باتجربه که قرار است مربیان آینده ما باشند و هم بازیکنان جوان که کسب دانش و تجربه کنند، باشد.
رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا پاداشی از سوی کمیته ملی‌المپیک و وزارت ورزش و جوانان برای تیم ملی در نظر گرفته شده است گفت: وزارت ورزش و جوانان قول پاداش را داده و خانم کاظمی‌پور معاون زنان وزارت پیگیر هستند که قبل از اعزام این پاداش محقق شود. ما خودمان نیز پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم در حضور وزیر این پاداش که به بازیکنان قولش را داده‌اند قبل از اعزام پرداخت شود. صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک نیز قول پاداشی را داده اند که هنوز محقق نشده است. ما پیگیر هستیم که این پاداش هم محقق شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا رقم این پاداش مشخص است گفت: خیر. اصلا عددی به ما اعلام نشده است.
وی در خصوص شرایط تیم ملی مردان که خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کنند گفت: تیم ملی مردان نیز چندی قبل در تورنمنت قطر شرکت کرد. تیم ملی سه بازی در این تورنمنت انجام داد. به گفته فرناندز اردوی خوبی بود. چون یکی از نکات مهم برای سرمربی تیم ملی سنجش کم و کیف بازیکنان بود تا برای تصمیم‌گیری در انتخاب بازیکنان از آن استفاده کند که از این جهت این تورنمنت خیلی موثر بوده است. فرناندز از این تورنمنت راضی بود.
وی در پاسخ به این‌ سوال که آیا حضور تیم ملی در تورنمنت‌های اروپایی نهایی شد یا خیر گفت: در تلاش هستیم که تورنمنتی را در اروپا داشته باشیم. اگر بشود در رومانی و بعد از آن در اسپانیا دو تورنمنت تدارک خواهیم دید. ساز و کارها را انجام داده و در حال پیگیری هستیم تا در این دو تورنمنت هم تیم ملی حضور داشته باشد.
وی در خصوص شرایط تیم ملی هندبال مردان در مسابقات قهرمانی آسیا و امکان جهانی شدن تیم گفت: کار بسیار سخت است‌. در این مسابقات ۱۸ تیم حضور دارند. به نظر من نسبت به مسابقات دوره قبل در کویت کار سخت تر است چون تیم‌هایی مثل کویت و عربستان که در آن مسابقات زیاد حرفی برای گفتن نداشتند در این دوره شرایطشان متفاوت شده و پیشرفت کرده‌اند. کویت اکنون با کیفیت ترین لیگ قاره آسیا را دارد که بهترین مربیان و بازیکنان را در اختیار گرفته است. عربستان هم میزبان است که از امتیازات میزبانی استفاده می‌کند. ژاپن، کره، قطر و بحرین هم در جهانی مصر حضور داشتند. بحرین و ژاپن در المپیک هم بازی کردند و بحرین به جمع هشت تیم اول المپیک رسید. با این شرایط کار برای تیم ملی ایران بسیار سخت است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: