جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
عجب شیر پرس - عضو هیئت رئیسه نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، جذب بی رویه دانشجو در هر رشته ی تحصیلی را یک معضل بزرگ برشمرد.
دکتر فرید رزم گیری در گفتگو با خبرنگار روزنامه عجب شیر با اشاره به اینکه متاسفانه در چند سال اخیر جذب بی رویه دانشجو در هر رشته دانشگاهی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، گفت: برای نمونه در رشته دامپزشکی یا رشته های مرتبط بهداشت، شاهد افزایش بی رویه جذب دانشجو هستیم. یک چرخه باطل و یا به عبارتی یک چرخه ناکارآمد یا ناکافی مبنی بر جذب بی رویه دانشجو در کشور به وجود آمده است که لازم است این چرخه به زودی نابود شود.
 رزم گیری که تجربه تدریس در دانشگاه را نیز دارند، یادآور شد: دانشجویانی که جذب دانشگاه می شوند مشتاق و نیازمند شغل مرتبط هستند ولی متاسفانه از طرفی کمبود کار، مشکلات اقتصادی ومسائل معیشتی باعث آسیب و معضل بیکاری می شود و از طرفی دیگر جذب بی رویه دانشجو در دانشگاه باعث افزایش مشکلات عدیده ای می شود. اگر جذب دانشجوبه صورت  منطقی صورت گیرد و متناسب با شرایط کاری اتفاق بیفتد، در این زمینه باعث افزایش بهره وری هم خواهیم شد. در مملکت ما شغل متناسب با درآمد وجود دارد، اما جذب بی رویه دانشجوبه یک معضل بزرگ  مبدل شده است.
وی همچنین در مورد طرح هایی که به مسئولان مربوطه ارائه کرده بود، افزود: ادغام چندین دانشگاه کوچک باید حتما در برنامه گنجانده شود. دانشگاه های جامع علمی کاربردی متناسب با شغل های مورد نیاز  جامعه ایجاد شود. تحصیلات در دانشگاه بر پایه تجربه و علم صورت بگیرد و دانشجویان در محیط های کاری قرار بگیرند.
کارشناس رسمی دادگستری در حوزه دامپزشکی، اظهار داشت : به نحوه مدیریت آموزشی که در کشور وجود دارد نقد را وارد می دانم چرا که بحث کرونا بر کیفیت آموزشی تاثیر بسیار مخربی گذاشته است. کلاس های مجازی کیفیت آموزشی را پایین آورده اند که این مسئله می تواند در آینده مشکلات عدیده ای را ایجاد بکند.
وی همچنین خاطر نشان کرد، اهمیت بعضی از رشته ها با گذشت زمان مشخص می شود ونیاز است تا فضا را برای همه رشته های دانشگاهی باز بکنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: