چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
معاون اول رئیس‌جمهور:
عجب شیر پرس - محمد مخبر گفت: در هیچ جایی حضور پیدا نکردم مگر اینکه بسیج بسیار جلوتر از دیگران حضور پیدا کرده بود و تنها دادرس مردم بچه‌های بسیج بودند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه در آیین افتتاح ۲۵۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی سازمان بسیج مستضعفین و آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰ هزار واحد مسکن مددجویی با تبریک ایام هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج یک سازمان نیست، یک تشکیلات نیست بلکه یک تفکر و فرهنگی است که امروز سر تا پای جهان اسلام را فرا گرفته است.
وی افزود: امروز تفکری که در محور مقاومت و در کشور کارکرد دارد، تفکر بسیج است. امکانات در اختیار همه کشور‌ها وجود دارد؛ طبیعتا در کشور‌های قدرتمند امکانات زیاد است، اما سوال جدی این است که در تقابل جمهوری اسلامی با جهان غرب آنچه باعث شده سر بلند باشیم چیست؟ قطعا تجهیزات و پیشرفت‌های نظامی نیست، اگرچه حتما موثر است. اما اینکه یک تفنگ در اختیار یک آمریکایی و یک بسیجی باشد نتیجه‌اش این می‌شود که تفنگداران آمریکایی در صحنه توقیف نفتکش تفنگ خود را در برابر بسیجیان ما زمین می‌گذار‌د.
مخبر با اشاره به بازتاب حضور فوری مسئولان در زلزله هرمزگان، گفت: خدا را شاهد می‌گیرم در هیچ جایی حضور پیدا نکردم مگر اینکه تنها دادرس مردم بچه‌های بسیج بوده باشند و بسیج بسیار جلوتر از دیگران حضور پیدا کرده بود.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور با مشکلات مختلفی مواجه است، اما نعمت‌هایی که خداوند بر این کشور قرار داده هر کدام می‌تواند به تنهایی کشور را نجات دهد، تاکید کرد: در هر جایی به مردم رجوع کردیم، موفق شده‌ایم. حتی در فتنه‌هایی که اتفاق افتاده هیچگاه با دستگاه‌های نظامی و انتظامی مشکل را حل نکرده‌ایم، بلکه خود مردم رفتند و موضوع را حل کردند.
وی افزود: ما یک خطایی کردیم و آن هم این است که اقتصاد را به دست مردم نسپردیم. دولت مصمم است از همه ظرفیت‌های بسیج حداکثر استفاده را کند؛ اینکه می‌گوییم می‌خواهیم از همه ظرفیت‌های بسیج استفاده کنیم یعنی اینکه کار را می‌خواهیم به مردم بسپاریم، چون بسیج به معنای مردم است.
معاون اول رئیس جمهور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره گرانی اقلام و اجناس، اظهار داشت: گرانی زمینه‌هایی دارد؛ ما با یک کسری بودجه جدی مواجه هستیم و در عین حال محدودیت‌هایی هم در درآمد داریم.
مخبر تأکید کرد: ارز ترجیحی را مفید حال کشور نمی‌دانم و جزو ابزار‌هایی بوده که فنر قیمت‌ها را متراکم کرده است. در نتیجه ما با مشکلات متفاوتی مواجه بودیم؛ البته تدابیر خوبی شکل گرفته، اما قطعا زمان‌بر است.
وی‌گفت: ما سه سیاست را دنبال می‌کنیم؛ اول اینکه اجازه ندهیم فراوانی جنس دچار اخلال شود، دوم ثبات قیمت‌ها و سومی ارزانی اقلام است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ما امروز هیچ مشکلی در زمینه فراوانی کالا نداریم، در حالی که اوایل کار دولت وضعیت ذخایر مناسب نبود، عنوان کرد:، اما گرانی وجود دارد، در حال برنامه ریزی هستیم که عوامل گرانی را از بین ببریم. عزیزان برنامه و بودجه در حال تدوین لایحه بودجه هستند تا بودجه ۱۴۰۱ بدون کسری بودجه باشد و وضعیت بانک‌ها و جا‌هایی را که خلق پول دارند را ساماندهی کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: