پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
بامیری در نطق میان دستور:
عجب شیر پرس - رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری خواستار تدوین استراتژی جدی برای حمایت از پولی ملی و برخورد فوری با کانون‌های فساد و مافیایی شد که باعث افزایش قیمت‌ها شده‌اند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، حسین بامیری در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، 18 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه امروز سفره های مردم شاهد پر کشیدن گوشت، مرغ، لبنیات و تخم مرغ است، خطاب به رئیس جمهور گفت: هر طرحی دارید با رویکرد مدیریت گرانی کالاهای اساسی به صورت فوری و ضربتی اقدام کنید.

نماینده مردم لردگان وخانمیرزا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد عنوان کرد: نوسانات بازار ارز سایه بر لوازم مایحتاج عمومی مردم انداخته؛ با روند کاهشی قیمت ها در ابتدای شکل گیری دولت، بارقه های امید را شاهد و نظاره گر بودیم اما یکباره با ورود دلالان و مافیای زر و زور، قیمت های سیر صعودی پیدا کرد که انتظار ما برخورد فوری با کانون های فساد و تدوین استراتژی جدی برای حمایت از پول ملی است.

وی ادامه داد: از دولتمردان و به خصوص کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می خواهم که نسبت به تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت، رتبه بندی معلمان، نیروهای شرکتی و قراردادی، پیمانکاری و خرید خدمات آموزشی و امثال آنها را با رویکرد امنیت شغلی، هم دولت و هم سازمان امور استخدامی کشور و همه مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جزء اصول ملاحظات خود قرار داده تا بارقه های امید را متوجه این قشر عظیم از نیروها کنند.

بامیری در ادامه خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس گفت: نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان های لردگان و خانمیرزا بیداد می کند؛ تا کی قرار است صدای تظلم خواهی جوانان جویای کار در لردگان شنیده شود. دورتادور شهرستان لردگان را آب های روان و رودخانه های خروشان و چاه های نفت احاطه کرده است اما متأسفانه وزارتخانه های مرتبط از جمله نیرو، جهاد کشاورزی و نفت، تعاون و کار و رفاه اجتماعی هیچگونه برنامه جامعی با رویکرد ساماندهی نرخ بیکاری تا کنون در دستورکار خود قرار نداده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: از آنجایی که نرخ بیکاری در شهرستان های لردگان و خانمیرزا معادل 29.24 درصد است، تنها راه برون رفت نرخ بیکاری طرح احداث پالایشگاه نفت در لردگان و همچنین بهره مندی از چاه های نفت منطقه است. از رئیس جمهور و وزیر نفت می خواهم دستورات لازم را با رویکرد رفع موانع صادر کنند.

وی در ادامه خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: از آنجایی که بیش از هزار و 600 خانوار با جمعیتی بیش از 7 هزار نفر در مناطق روستایی دهستان های حوزه انتخابیه در شهرستان لردگان در محروم ترین مناطق روستایی، سردسیر و صعب العبور و جنگلی سکونت دارند هنوز از نعمت گاز برخوردار نبوده و قالب ترکیب جمعیتی آنها خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند لذا از وزیر نفت می خواهم با رویکرد توجه به مناطق محروم در خصوص تأمین منابع مالی و گازرسانی به مردم مناطق یادشده جدیت و اهتمام ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

بامیری ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی، معاونان وی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه درباره برگزاری آیین کلنگ زنی آزادراه لردگان-خوزستان، عنوان کرد: از وزیر راه می خواهم هرچه سریع تر نسبت به معرفی پیمانکار و تجهیز کارگاه مربوطه جدیت و اهتمام ویژه داشته باشد تا بیش از این شاهد حوادث جاده ای و تلفات جانی نباشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در پایان خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو گفت: دورتادور استان چهارمحال بختیاری از جمله شهرستان های لردگان و خانمیرزا را آب های روان و رودخانه های خروشان احاطه کرده و هنوز بخش عظیمی از مردم مناطق شهری و روستایی در تأمین آب شرب مشکل دارند لذا چه کسی باید پاسخگوی افکار عمومی مردم در استان باشد و چگونه ممکن است با رویکرد تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت، استان های کویری از دریای عمان آب دریافت کنند اما استانی که 11 درصد آب کشور را دارد همچنان مشکل داشته باشند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: