پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
عجب شیر پرس - مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شناسایی ۲ هزار تاکسی که در چرخه حمل و نقل عمومی مشغول به کار نیستند، خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایلنا، «محمد روشنی» مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره نظارت هوشمند بر تاکسی‌ها گفت: متاسفانه سال‌هاست که برخی از تاکسی‌ها در زنجیره حمل و نقل شهر تهران نیستند، اما از سهیمه سوخت، طرح ترافیک و مزایای تردد در سطح شهر استفاده می‌کنند، در حالی که در چرخه حمل و نقل عمومی مشغول به کار نیستند.

او در پاسخ به این سوال که چرا با این تاکسی‌ها در سطح شهر برخورد نمی‌شود؟ اظهار کرد: این کار نیازمند هوشمندسازی تاکسی‌ها است و تا زمانی که نظارت وجود نداشته باشد، شناسایی این تاکسی‌ها و وارد کردن آن‌ها به چرخه حمل و نقل بسیار مشکل است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به هوشمند نشدن سامانه‌های تاکسیرانی در تهران گفت: متاسفانه در این سال‌ها تاکسیرانی هوشمند نشده و در نتیجه نظارت هم به صورت هوشمند انجام نشده است. ما به صورت میدانی و فیزیکی نظارت داریم و بر همین اساس شهردار تهران تاکید دارد که هوشمندسازی تاکسی‌ها در اولویت قرار گیرد.

مهلت یک‌ هفته‌ای به صاحبان تاکسی‌های بلااستفاده

هشدار برای فک پلاک و ابطال سهیمه سوخت

روشنی با بیان اینکه هوشمندسازی تاکسی‌ها را در سه ماهه اول پاییز انجام خواهد داد، درباره تعداد تاکسی‌هایی که در چرخه حمل و نقل نیستند و صرفا برای استفاده از سهیمه خریداری شده‌اند، اظهار کرد: طی هفته‌ای که گذشت دو هزار تاکسی را شناسایی کردیم و اسامی و پلاک آن‌ها را برای پلیس راهور ارسال خواهیم کرد. به صاحبان این تاکسی‌ها هشدار داده‌ایم که پلاک آن‌ها فک پلاک می‌شود و سهمیه سوخت و طرح ترافیک آن‌ها باطل و تاکسی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد. در نتیجه صاحبان این تاکسی‌ها یک هفته مهلت دارند تا خود را معرفی کنند و وارد خطوط تاکسیرانی شوند.

روشنی گفت: همه این تاکسی‌ها به اسم فرد هستند و سازمانی صاحب تاکسی‌ها نیست.

او درباره تبلیغات تاکسی‌ها گفت: آقای زاکانی گفتند، تبلیغات تاکسی‌ها را حتما پیگیری می‌کنند تا انجام شود و بر اجرای آن مصمم هستند و با سردار هادیان فر صحبت خواهند کرد، چرا که سبد معیشتی رانندگان تاکسی را قوی می‌کند و قول دادند این کار را حتما انجام خواهند داد.

۲۵ هزار تاکسی مجهز به بارکد پرداخت آنلاین شدند

روشنی گفت: در نشست با شهردار تفاهمنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد برای نوسازی ۹ تا ۱۰ هزار تاکسی بررسی شد که بودجه آن را شهرداری باید تامین می‌کرد و شهردار تهران دستور پرداخت آن را اعلام کرد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی درباره پرداخت آنلاین کرایه تاکسی گفت: تا امروز نزدیک به ۲۵ هزار تاکسی مجهز به بارکد پرداخت آنلاین شدند. این کار در تاکسی‌های خطی انجام شده و در تاکسی‌های گردشی هنوز شروع نشده است.

رانندگان نباید کرایه‌ها را خودسرانه بالا ببرند

روشنی در واکنش به افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در برخی خطوط با توجه به افزایش نرخ تورم در ماه‌های اخیر که بیشتر در خطوطی که تاکسی‌ها به صورت گردشی کار می‌کنند، اظهار کرد: هرجا و هر خطی که در آن کرایه بیش از نرخ مصوب دریافت شود با اعلام شهروندان بررسی و با حضور بازرس‌های سازمان تاکسیرانی پیگیری خواهد شد و رانندگان نباید کرایه‌ها را خودسرانه بالا ببرند.

او ادامه داد: ما ۸۰ هزار تاکسی در تهران داریم که این مساله با توجه به گستردگی ناوگان رخ می‌دهد، اما حتما با آن برخورد می‌کنیم و در کمیته انضباطی مطرح و برخورد خواهد شد. در یک مورد راننده‌ای را ۶ ماه تعلیق کردیم و رانندگان نباید بیشتر از نرخ مصوب از مسافران کرایه دریافت کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: