جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
عضو شورای شهر تبریز:
عجب شیر پرس - عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در مجموعه شهرداری تبریز گفت: نیروی انسانی به عنوان موتور محرک باید در خدمت شهر و شهرداری باشد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، نخستین نشست خبری روح الله رشیدی، عضو شورای اسلامی شهر کلانشهر تبریز عصر امروز چهارشنبه در محل جلسات شورای شهر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

رشیدی در این نشست با اشاره به اینکه هیچ بحث محرمانه‌ای نداریم؛ گفت: شهردار انتخابم بود و نیازی به پنهان کاری نمی بی نم، یکی از اصلی ترین مطالبه گران ارائه برنامه توسط کسانی که خود را سینه چاک شهرداری می‌دانستند؛ بودم. در همین راستا با وجود نقص‌های فراوان به صورت علنی این اتفاق افتاد و کاندیدهای نهایی برنامه‌های خود را ارائه کردند.

این عضو شورای شهر کلانشهر تبریز ادامه داد: اینکه موافق انتخاب این شهردار بودم به این معنا نیست که شهردار مال من است، رأی دادن من به رنجبر به این معنا نیست که در مورد نقصان‌ها سکوت خواهم کرد و یکی از پیشروان انتقاد و مطالبه خواهم بود؛ هیچ توقع و خواسته‌ای از ایشان خارج از اصلی ترین وظایفش ندارم.

وی افزود: سازمانی که می‌خواهد در حوزه مأموریت تحول ایجاد کند باید در آرایش سازمان خود تحول ایجاد کند، سازمانی که نیروهای انسانی اش در بدنه خود دچار مشکل باشد قادر به حل مشکلات نخواهد بود.

رشیدی در ادامه ضمن تاکید به اینکه نیروی انسانی به عنوان موتور محرک باید در خدمت شهر باشند؛ گفت: اینکه من در پی کسانی باشم که استخدام‌های نامتعارف داشته و کادر سازی کرده و نیازهای جوانان را برای آینده خود گرو کشی کرده‌اند و وارد شهرداری شده‌اند مفید نخواهد بود، من در مقابل کسانی که از این به بعد وارد شهرداری شوند می‌توانم پاسخگو باشم؛ در این شرایط تنها چاره این است که برای کسانی که وارد بدنه شده‌اند وظایف اجرایی تعریف کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه کیفی ترین نیروهای شهرداری، نیروهای استخدامی سال ۹۰ است، تصریح کرد: طرح انسداد موقت نیرو به شهرداری را تقدیم هیأت رئیسه می‌کنیم تا وضعیت فعلی نیروها سامان یابد و ورود نیرو در سال‌های بعد از طریق آزمون خواهد شد و در همین راستا از شهردار منتخب در مورد ساماندهی نیروها لایحه خواهیم خواست.

رشیدی اذعان داشت: تا جایی که بتوانم، صدق روش کاری من است و بر علیه هیچ کسی حرف نزده و نخواهم زد؛ مجاز به هتک حرمت افراد نیستیم و نظر شورا را مقدم بر استعلام وزارت کشور می‌دانستم.

وی ضمن اشاره به اینکه به مظفر سلیمانی به عنوان سرپرست رأی نداده بودم اما بیشترین تعامل را به نفع کارهای شهرداری با او داشتم ادامه داد: سرپرست شهرداری تبریز توانست در یک ماه رکورد حفاری مترو را بزند و شاهد اقدامات مثبتی در بحث نیروی انسانی در این یک ماه بودیم.

رشیدی ضمن اشاره به اینکه اگر دو عضو ارزشی دو دیدگاه متفاوت داشته باشند نشانه حریت افراد و عدم باج دهی است؛ خاطرنشان کرد: اگر در بحث شورا همه یکسان باشند، انتخابات معنی ندارد، کاربن یکدیگر نیستیم که تمامی نظرهایمان عین هم باشد، اختلاف نظر و اختلافات در تصمیم گیری ها موجب افتخار برای بدنه ی شورا است؛ این نشان دهنده ی این است که اهل باندبازی نیستیم.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۶ از طرف وزارت کشور ابلاغیه خزانه داری شهرداری صادر شد ولی دارای اشکالات اساسی است و برخی کمبودهای چارتی وجود دارد.

رشیدی گفت: مردمی سازی اقتصادی و به کارگیری سرمایه‌های اجتماعی در مسیر توسعه شهری باید در اولویت قرار بگیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: