جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
پارالمپیک توکیو؛
عجب شیر پرس – «کونیکو یامامورا» سرپرست معنوی کاروان اعزامی ایرانبه پارالمپیک توکیو و مادر بزرگوار شهید بابایی گفت: روحیه و فرهنگ مقاومت و ایثار موجب شد تا ورزشکاران با روحیه مضاعف در میدان حاضر شوند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «کونیکو یامامورا» سرپرست معنوی کاروان اعزامی ایرانبه پارالمپیک توکیو اظهار داشت: انتخاب عنوان «سردار دل‌ها» برای کاروان اعزامی تصمیمی دقیق برای ترویج روحیه ایثار در ورزش بود و یاد سردار شهید در توکیو هم زنده نگه داشته شد. این روحیه و فرهنگ مقاومت و ایثار موجب شد تا ورزشکاران با روحیه مضاعف در میدان حاضر شوند.

وی در بیان اهمیت یاد شهدا در ورزش گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند سردار دل‌ها یک مکتب بود،مننیز باور دارم دفاع مقدس هم یک مکتب بود و باید جوانان نسل جدید واقعیت دفاع مقدس را درک کنند. شهدای ایران متفاوت از کشته جنگ‌های دیگر هستند. دفاع ایران مقدس بود چون به خاطر آرمان‌ها و دفاع از خاک میهن در برابر متجاوز بود.

سرپرست کاروان ایران درباره حضور ساره جوانمردی با حجاب اسلامی در اختتامیه گفت: ساره یک قهرمان جهانی است که با حجاب خود به پیام قرآنی گوش داد. حجاب یکی از مهمترین پیام‌های قرآن است.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های پارالمپیک به ثبت برسد.

چین با با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدر جدول رده‌بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ، ٰانگلستانبا ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنزدر جای سوم قرار گرفت.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم تا چهاردهمشهریور ماه در توکیو برگزارشدو کاروان ایران که با نامسردار دل‌ها شرکت داشت با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: