جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
عجب شیر پرس _ عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ربط دادن مشکلات اقتصادی کشور به تحریم خودتحریمی است، چرا که ما با این کار خود را از ظرفیت‌های داخلی کشور محروم می‌سازیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری فارس، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیأت دولت با ایشان مبنی بر اینکه رفع مشکلات اقتصادی را منوط به رفع تحریم‌ها نکنید گفت: ربط دادن مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها در واقع خودتحریمی است، چرا که ما با این کار، خود را از ظرفیت‌های داخلی کشور محروم می‌سازیم.

وی افزود: شاید 20 درصد مسائل اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌ها باشد، اما مابقی آن مربوط به مسائل داخلی است و هیچ ربطی به تحریم ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: اینکه در کشور مصالح ساختمانی تا این حد افزایش قیمت داشته و هزینه ساخت مسکن را به شدت افزایش داده، آیا مربوط به تحریم است؟ مصالح ساختمانی همگی در داخل کشور تولید می‌شود و کل فرایند ساخت مسکن یک فرایند داخلی است و هیچ ربطی به تحریم ندارد.

شاکری خاطرنشان کرد: اینکه ما حاضر نیستیم به تکنولوژی‌ها و شیوه‌های جدید دست‌یافته توسط اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان توجه داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم و به همان روش‌های قبلی برای تأمین درآمد توجه داشته باشیم، طبیعی است که دشمن نیز از طریق سیستم‌های اطلاعاتی خود روش‌های قبلی ما در تأمین منابع مالی را کشف کرده و تحریم‌های خود را اعمال می‌کند.

وی افزود: دولت قبل تنها فروش نفت خام را در دستورکار خود قرار داده بود و بر آن اصرار می‌کرد و آقای زنگنه می‌گفت من روش دیگری را بلد نیستم، حال آنکه در کشور ما ظرفیت‌های زیادی برای تغییر فرایندها در بحث درآمدزایی برای کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شده و باید مورد استفاده قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: 50 درصد منابع مالی کشور ما دراختیار دلال‌ها و واسطه‌هاست و هیچ سودی نه به مصرف‌کننده می‌رسد و نه به تولیدکننده و این هیچ ربطی به تحریم ندارد و باید دستگاه‌های نظارتی و وزارتخانه‌ها سیستم‌های نظارتی خود را دقیق‌تر و به روزتر کنند تا جلوی این دلالی‌ها و واسطه‌گری‌ها را بگیرند.

شاکری خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم و مواردی را ذکر کردم، بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی ما ربطی به تحریم ندارد و باید ضمن رفع مشکلات در داخل و توجه به ظرفیت‌های موجود داخلی، با اصلاح فرایندها در تأمین منابع مالی از طریق روابط خارجی اقتصادی نسبت به خنثی‌سازی تحریم‌ها اقدام کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: