پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
رییس کمیسیون عمران:
عجب شیر پرس _ رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن نیازمند همراهی همه ارکان دولت است، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید برنامه‌های این قانون و راهکارهای اجرایی‌ آن را هرچه سریعتر ارائه کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، «محمدرضا رضایی کوچی» روز دوشنبه درباره تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن توسط شورای نگهبان گفت: پس از تلاش یک ساله کمیسیون عمران و همکاری نمایندگان مجلس و پیگیری اعضای شورای نگهبان، طرح تولید مسکن در شورای نگهبان به تایید رسید و هفته جاری توسط رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قانون ابلاغ می‌کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: برای اجرای آن که به مراتب سخت از تصویب است، جدیت و همراهی اعضای کابینه دولت الزامی است و نه تنها وزارت راه و شهرسازی بلکه همه ارکان دولت باید در اجرای این طرح مشارکت بالا داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران بر اجرای این قانون نظارت خواهد داشت،‌ عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری و نماینده دولت موظف است برنامه‌های این قانون و راهکارهای اجرایی آن را هر چه سریعتر به کمیسیون عمران ارائه نماید.

رضایی از عزم کمیسیون عمران مجلس و همه نمایندگان برای اجرایی شدن قانون جهش تولید و تامین مسکن خبر داد و تصریح کرد: همت همه بر این خواهد بود که ساخت یک میلیون واحد در سال روی زمین نماند چرا که نیاز کنونی کشور اجرایی شدن چنین قانونی است.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با وجود مصالح ساختمانی مورد نیاز و نیروی کار موجود در کشور ساخت این میزان مسکن شدنی است.

وی با بیان اینکه وزیر مسکن و شهرسازی رسالت سنگینی برای اجرای این قانون بر عهده دارد،‌ خاطرنشان کرد: برای ساخت یک میلیون واحد در سال باید به صورت متوسط روزانه دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن عملیاتی شود. البته یکی از مزیت‌های اجرای این  قانون در مناطق محروم است از این رو نظارت مجلس کمک شایانی به جدیت در اجرای این طرح خواهد کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: