پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
عجب شیر پرس _ شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه، ۳ شهریورماه) ۶ هزار و ۶۷۲ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی به رشد خود ادامه داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، روز چهارشنبه در معاملات امروز بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج هزار و ۷۸ واحد افزایش به ۴۵۶ هزار و ۲۹۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۲۰۴ واحد رشد به ۲۸۷ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول هشت هزار و ۸۶۴ واحد و شاخص بازار دوم ۹۹۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و۴۰۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۱۸۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۳۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۸۹۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۶۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۶۱۳ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۴۷ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۲۳ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۳۶۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۷۱۶ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۷۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۳۱ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۶۲۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۴۹ واحد، پتروشیمی شیراز (شراز) با ۳۸۹ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۲۴۸ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۱۹۳ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۱۸۴ واحد، سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۱۵۴ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۳۷ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان سفید نی ریز (سنیر)، خوراک دام پارس (غدام)، سایپا (خساپا)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و ایران‌خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۶۹ میلیون و ۳۱ هزار برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۲ هزار و ۳۱۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۳۲۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۶۵ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، بانک دی (دی)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و توسعه و مسیر برق گیلان (بگیلان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، کلر پارس (کلر) و سیمان ساوه (ساوه) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: