جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
عجب شیر پرس _ فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نکته‌ قابل توجه در کابینه سیزدهم این است که آقای رئیسی تلاش کرده دولت سیزدهم جوان باشد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به ترکیب کابینه سیزدهم بیان کرد: معتقدم نکته‌ای که در ترکیب کابینه قابل توجه است و آقای رئیسی تلاش کرده که به آن توجه کند، جوان‌تر شدن سن کابینه به نسبت میانگین سنی کابینه حسن روحانی است.

او ادامه داد: البته شعارهای سید ابراهیم رئیسی در زمینه تشکیل یک کابینه فراجناحی محقق نشد و به نظرم ترکیب کابینه بسیار به کابینه آقای احمدی نژاد نزدیک است، به نحوی که یا همان افراد و یا افراد نزدیک به وزرای احمدی نژاد را استفاده کرده است. به بیانی دیگر می‌توان گفت که کابینه به طور کامل اصولگراست.

چمبر تصریح کرد: نکته دیگری که شاید کمی نگران کننده به نظر برسد این است که توان کابینه متناسب با شرایط سخت امروز به نظر نمی‌رسد و انتظار این بود که آقای رئیسی ورودی مستقل و فراجناحی داشته باشد و افرادی را از جناح های مختلف و یا دست کم خارج از خط و مشی سیاسی انتخاب کند تا بتوانند در هر حوزه ای نسبت به بحران های جدی ورود کنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب مشکلات امروز کشور را اینگونه تشریح کرد: برای مثال الان در حوزه وزارت رفاه صندوق های بازنشستگی را داریم که به شدت دچار بحران هستند و تقریبا به طور کامل ورشکسته شده‌اند و انتظار این بود که افرادی معرفی شوند که بتوانند این بحران ها را مرتفع کنند، همچنین در حوزه کشاورزی ، منابع آبی و آموزش و پرورش ما دچار بحران های جدی هستیم.

وی با اشاره به نقش مجلس در تایید صلاحیت‌ها بیان کرد: امید داریم که مجلس در رای دادن به وزرای پیشنهادی به این موضوعات توجه کند و اگر هم این افراد رای آوردند در سطوح بعدی کابینه و انتصاباتی که دارند این را به عنوان یک نگرانی فراجریانی لحاظ کنند؛ زیرا من این را نه به عنوان یک اصلاح طلب بلکه به عنوان یک شهروند عرض می‌کنم.

وی در پایان تصریح کرد: البته  من به شخصه به عنوان یک فرد اصلاح طلب توقعی هم نداشتم که از نیروهای اصلاح طلب استفاده کند، اما دست کم توقعم این بود که افرادی خارج از مجموعه اصولگرا و با دیدگاه های مستقل تر و یا اعتدالی بتوانند وارد کابینه او شوند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: