جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
فرماندار تبریز:
عجب شیر پرس _ فرماندار تبریز گفت: با تمام ظرفیت و توان در خدمت سوادآموزی هستیم تا بتوانیم درصد باسوادی را افزایش داده و بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، بهروز مهدوی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان اظهار کرد: وجود ۳۰ هزار بی سواد در تبریز عددی بالاست لذا باید با برنامه های مختلف برای ریشه کن کردن بی سوادی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در مردم نیاز ایجاد شود خودشان برای ثبت نام در کلاس های سواد آموزی اقدام خواهند کرد پس باید این نیاز را ایجاد کنیم، افزود: آموزش سواد باید در سنین پایین اتفاق بیفتد چرا که بعد از ۴۹ سالگی آموزش پذیری بسیار سخت است.

مهدوی خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیلگری در مناطق مختلف ظرفیت بسیار بزرگی برای شناسایی و جذب بی‌سوادان هستند بنابراین با تمام ظرفیت و توان در خدمت سوادآموزی استان خواهیم بود تا بتوانیم درصد باسوادی را افزایش داده و بی‌سوادی را ریشه کن کنیم.

معاون سوادآموزی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه در پوشش سوادآموزی از میانگین کشوری دو دهم درصد پایین‌تر هستیم، گفت: میانگین کشوری ۹۶ و شش دهم درصد است.

اسفندیار صادقی خاطرنشان کرد: در سطح استان ۱۴۰ هزار نفر بیسواد داریم که از سال ۹۵ تا به امروز ۴۰ هزار نفر گواهی پایان دوره گرفته اند که ۳۰ هزار نفر از ۱۰۰ هزار بی سوادان ساکن تبریز و حاشیه هستند.

صادقی ادامه داد: باید دلایل ترویج بی سوادی را پیدا کنیم تولید بی‌سوادی اجازه ریشه کن شدن بیسوادی را نمی دهد و مسائل اقتصادی، فرهنگی و کودکان کار باعث می شوند تا درصد پایینی از دانش‌آموزان از آموزش رسمی دور بمانند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان اسکو با ۹۸.۷ درصد باسوادی رتبه اول و  تبریز با ۹۸ درصد دومین شهرستان باسواد آذربایجان شرقی است.

صادقی تاکید کرد: باید با تشویق باسوادی و ایجاد محدودیت برای بیسوادان بتوانیم درصد باسوادی را افزایش دهیم و در همین موضوع از همه دستگاه ها و دهیاری ها و بخشداری ها و روحانیون  درخواست داریم در امر شناسایی و جذب بی سوادان به ما یاری برساند تا بی‌سوادی ریشه کن شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: