شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
شهردار تبریز خبر داد
عجب شیر ما - شهردار تبریز، بودجه 2 هزارو 850 میلیارد تومانی سال 95 شهرداری تبریز را دقایقی پیش تقدیم شورای اسلامی شهر تبریز کرد و گفت: توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی از محورهای بودجه 95 شهرداری تبریز است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل ازفارس، نجفی صبح امروز، در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با تقدیم بودجه 2 هزار و 850 میلیارد تومانی سال 95 شهرداری تبریز به شورای اسلامی شهر تبریز، جهت‌گیری‌های کلی برنامه سال آتی را تشریح کرد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه بودجه ارایه شده، از انعطاف لازم برخوردار است، خاطرنشان کرد: بودجه سال 95 این قابلیت را دارد که پس از بررسی‌های کارشناسی شورا، با تغییرات سازنده و منسجم همراه باشد.

وی، ارتقای کیفیت زیست‌محیطی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارتقای کیفیت فضاهای شهری، توسعه تملک‌های گره‌گشا، گسترش سیستم حمل و‌نقل عمومی، توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی در دو بخش مترو و تراموای و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از محورهای بودجه 95 خواند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: بودجه با در نظر داشتن ردیف‌های تکراری، حدود 2 هزار و 850 میلیارد تومان، یعنی معادل بودجه سال پیش است؛ این رقم با حذف ردیف‌های تکراری معادل 2 هزار و 400 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اشاره به پیش‌بینی دو ردیف ویژه در خصوص اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی گفت: در صورت آمادگی شرایط، با تصویب شورای محترم، حدود 200 میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت صرفاً برای قطار شهری استفاده خواهد شد.

نجفی با اشاره به اینکه شورا اجازه برخورداری 2 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی را به شهرداری داده است، تصریح کرد: از این مبلغ، تاکنون 180 میلیارد تومان مورد استفاده قرار گرفته و در صورت نیاز برای پروژه‌های اولویت‌دار یا سایر شرایط ضروری، از مصوبه شورا استفاده خواهد شد.

شهردار تبریز همچنین به وضعیت دو منطقه جدید 11 و 12 اشاره کرد و افزود: در بودجه سال آتی، هیچ‌گونه عملیات دستی در این دو منطقه پیش‌بینی نشده است.

وی اضافه کرد: این دو منطقه، به عنوان مناطق دیجیتال و پایلوت شهرداری تبریز مدنظر بوده و در بودجه سال آتی، تنها رقمی برای ایجاد ساختمان اداری و احداث یک خیابان نمونه در هر یک از این دو منطقه پیش‌بینی شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: