جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
آیت‌الله مجتهدشبستری مطرح کرد
عجب شیر ما - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز مرکز تولید کفش بود است و امروز کفش‌های بنجل چینی جای کفش تبریز را گرفته است گفت: قرار بود یارانه به کمک کارخانه‌ها و بخش تولید کشور برسد اما مسئله جور دیگری شده است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، در همایش مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا، با اشاره به افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات، با تقسیم واژه جهاد به اصطلاحی و لغوی اظهار داشت: از مصادیق بارز جهاد لغوی، جهاد اقتصادی است.

وی افزود: ما علاوه از جهاد نظامی، فرهنگی و سیاسی، جهاد اقتصادی داریم که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز در طول سالیان اخیر بر این امر تاکید فراوانی داشته‌اند.

نماینده امام خامنه در آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: یکی از لوازمات مهم جهاد اقتصادی افزایش تولید و بهره‌وری و کاهش ضایعات است.

وی افزود: قبل از انقلاب ما حتی سیم خاردار را هم از خارج وارد می‌کردیم اما به برکت انقلاب اسلامی امروز به جایی رسیده‌ایم که صنایع دفاعی ما از جمله موشک‌های بالستیک تحیر جهان را به دنبال داشته است اما باز هم باید تلاش کرد و جهاد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: متاسفانه امروز در رکود اقتصادی به سر می‌بریم و مسئول حل این مسئله به عهده دولتمردان و نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: قرار بود یارانه به کمک کارخانه‌ها و بخش تولید کشور برسد اما مسئله جور دیگری شده است و این به ضرر اقتصاد کشور تمام خواهد شد.

آیت‌الله مجتهد شبستری، افزود: متاسفانه در یکی از جراید نوشته بود که 12 هزار تن سنگ پا از چین وارد کشور شده است! باید جلوی واردات بی‌رویه کالاهای چینی و خارجی گرفته شود.

عضو خبرگان رهبری گفت: تبریز مرکز تولید کفش بود اما امروز کفش‌های بنجل چینی جای کفش تبریز را گرفته است! باید جلوی این مسائل گرفته شود.

نماینده امام خامنه‌ای در استان، بیان کرد: اندیشمندان، صاحبان فکر و متخصصان امور اقتصادی به دولت مشاوره دهند تا بلکه از این وضعیت رکود خارج شویم.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، نظامی و اقتصادی فعال است و باید فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تصریح کرد: در آینده نزدیک یک امتحان بزرگ الهی و سیاسی پیش‌روی ملت ایران قرار گرفته است که باید اصلح را شناسایی کرده و انتخاب کنند.

وی، خاطرنشان کرد: افزایش تولید و بهره‌وری و صرفه‌جویی از جمله مهم‌ترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید دارند.

اسراف در کشور ما بی‌داد می‌کند و متاسفانه هیچ کشوری به اندازه ایران مصرف ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: اسراف در کشور ما بیداد می‌کند و متاسفانه هیچ کشوری به اندازه ایران مصرف ندارد و باید با فرهنگ‌‌سازی جلوی این اسراف‌ها، چشم و هم‌چشمی‌ها و تبذیرها گرفته شود که این‌ها با جامعه اسلامی سازگاری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص صرفه‌جویی و عدم اسراف خیلی صحبت‌ها می‌شود اما باید به آن عمل کرد، باید فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی کرد.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه در مصرف آب و نان باید نهایت دقت را کرد تا مبادا اسرافی صورت گیرد، گفت: امام راحل زمانی که یک لیوان آب را مصرف می‌کردند روی باقی مانده آن کاغذ می‌گذاشتند تا بعدا مصرف کنند و اسراف نشود، سیره این بزرگان برای ما الگو و اسوه است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه اقتصادی منطقی و علمی است که همگان آن را می‌پسندند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: افزایش تولید، توسعه صادرات و رهایی از صادرات تک محصولی نفت و صرفه‌جویی و قناعت، خلاصه اقتصادمقاومتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، اگر این مسائل حل شود، دیگر نباید از سوی مسئولان دولتی شنید که ان‌شاء‌الله برجام تا چند روز دیگر اجرایی خواهد شد! نباید چشم به لغو تحریم‌ها داشت، باید به ظرفیت‌های درونی کشور تکیه کرد و اصل همین است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: