پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد شدید از تعلل در واگذاری و تحویل واحدهای مسکن مهر آماده به علت بدهی گفت: مسکن مهر گروگان بدهی‌های مردم نباشد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر این که واگذاری واحدهای آماده مسکن مهر در سریع‌ترین زمان ممکن، اولویت کاری مسوولان راه و شهرسازی و شرکت‌های دیگر باشد، افزود: تاخیر در این امر به واسطه مشکلات اداری قابل قبول نیست و نباید واحدهای مسکونی به علت بدهکاری متقاضیان، گرو نگه داشته شوند.

وی گفت: مردم محرومی که با بدهکاری‌های زیاد در مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند نباید بیش از این معطل مانده و باید پیمانکاران و شرکت‌های دولتی هماهنگ کنند تا هر چه سریع‌تر این واحدها تحویل شود.

پورمهدی اظهار داشت: برای واگذاری مسکن مهر به صورت مستمر از مردم وجوهی طلب می‌شود که این امر صحیح نیست و اگر بدهی منطقی وجود دارد بعد از تحویل واحدها و اسکان مردم این بدهی‌ها قسط بندی شوند.

وی تعلل در این زمینه را علاوه بر مسوولیت شرعی یک خلاف اداری برشمرد و ادامه داد: مسوولان، پیمانکاران و انبوه‌سازان خاطی در این زمینه مورد برخورد جدی قرار می‌گیرند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که در زمینه مشکلات مدیریتی راه و شهرسازی استان باید تحرک بیشتری صورت گیرد، گفت: در صورتی که به مدیران استانی ما قدرت مانور برای پنج میلیارد اعتبار داده نشود نخواهیم توانست کار زیادی بکنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: مشکل فاضلاب در اکثر پروژه‌های مسکن مهر وجود دارد و در این زمینه تامین اعتبارات غیرنقدی مورد انتظار است که با وجود هماهنگی‌ها از سوی مسوولان دولتی اقدامات لازم از سوی متولیان صورت نگرفته است.

توحید اخلاقی افزود: در زمینه استفاده از منابع مالی محدودیت‌هایی از سوی مرکز در مبالغ بالای ۵ میلیارد تومان صورت می‌گیرد و باید هماهنگی با تهران صورت گیرد.

مشاور وزیر نیرو در مسکن مهر هم با بیان این که در سال ۹۳ جلساتی تشکیل شده و در هیات دولت در زمینه مسکن مهر کمیته‌هایی تشکیل شده است، گفت: برای ۵۲ هزار واحد مسکن مهر غیر خودمالک تصمیماتی گرفته شد و منابع لازم برآورد شده است.

محمدرضا امیرکمالی اظهار داشت: به علت کاهش قیمت نفت نتوانستیم منابع لازم را در زمان مقرر اختصاص دهیم و بر همین اساس مصوبه‌ای در هیات دولت گذرانده شد و بر تامین منابع به صورت ویژه تاکید شده است.

وی یادآور شد: باید مدیریت اتمام مسکن مهر به صورت محلی و ویژه انجام شود و واقعیت این است که مردم دچار مشکلات زیادی در این زمینه هستند.

برچسب ها: مسکن ، شهر سازی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: