چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
عجب شیر پرس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارستان‌های لرستان در جریان کرونا مجهز به امکاناتی شدند که تا پیش از این در استان وجود نداشت.
آمادگی لرستان برای بررسی ۲۰۰۰ تست کرونا در روز؛ تجهیزات درمانی لرستان ارتقا یافتبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا نیکبخت اظهار داشت: تعداد آزمایشگاه‌های استان را به‌گونه‌ای گسترش داده‌ایم که آمادگی داریم در هر روز حدود 2 هزار نمونه را تست کنیم.

وی افزود: یکی از تجهیزات بسیار ضروری برای بیماران کرونایی، تخت‌های «آی.سی.یو» است چون در مرحله‌ای ممکن است با تشخیص پزشک، نیاز باشد که بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: 125 تخت «ای.سی.یو» داشتیم که توانستیم 95 تخت ویژه هم اضافه کنیم؛ تا پیش از کرونا حتی یک مرکز آزمایشگاه «پی.سی. آر» نداشتیم ولی الان پنج مرکز در استان موجود است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از امکانات مورد نیاز بیماران کرونایی، دستگاه اکسیژن است که ما شش دستگاه اکسیژن ساز هر کدام به مبلغ سه میلیارد تومان تهیه و در بیمارستان‌های مورد نظر نصب کردیم؛ البته هنوز به چند دستگاه دیگر نیاز داریم و پیگیر هستیم تا نیاز استان برطرف شود.

نیکبخت با بیان اینکه مجبور شدیم 500 تخت در بخش‌های مختلف اضافه کنیم تا برای سایر بیماران غیرکرونایی با کمبود تخت مواجه نشویم، تصریح کرد: «سی.تی.اسکن» یکی از روش‌های تشخیصی کروناست که برخی مردم توانایی پرداخت تعرفه‌های بخش‌های خصوصی را نداشتند به همین دلیل در بسیاری از بیمارستانهای دولتی استان، این دستگاه نصب شد.

وی با بیان اینکه دستگاه «ام‌.ار.آی» نیز برای بروجرد خریداری شد تا نیاز نباشد مردم آن به شهرستانهای دیگر مراجعه کنند، گفت: در بحث واکسن کرونا فعلا افرادی که در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند در اولویت قرار دارند ولی احتمالا واکسیناسیون عموم مردم تا پایان سال آینده طول بکشد؛ واکسن‌هایی که تاکنون استفاده شده بخشی از آن هندی و بخشی هم روسی بوده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: