جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
رییس قوه قضاییه:
عجب شیر پرس - رییس قوه قضاییه گفت: یکی از مهمترین مقوله هایی که می‎تواند تضمین کننده مناطق مرزی باشد، رسیدگی به وضعیت معیشت مرزنشینان است.
رسیدگی به معیشت مرزنشینان تضمین امنیت منطقه است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی  در جلسه شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شمال غرب که با حضور استانداران، مسوولان بلندپایه امنیتی استان‎های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان و کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در مقوله مبادلات مرزی، موضوع تجهیز گمرکات به دستگاه‎های کنترلی الکترونیکی پیشرفته از ضروریات بوده و همچنین تبادل کالاها در مرز نیز باید تابع سیاست های صادراتی و وارداتی کشور باشد.

وی ادامه داد: طرحی که به عنوان جایگزین بازارچه‎های مرزی بود، بنا بر گزارش مسوولان استان های مرزی و مسوول قرارگاه حمزه، توفیق نداشته بنابراین باید با انجام کار کارشناسی همه جانبه، موانع ایجاد بازارچه های مرزی رفع شده و مرزنشینان برای انجام تبادلات مرزی ساماندهی شوند.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: پس از سفر استانی به کرمانشاه بنا بر این شد که مسوولان آن استان طرحی را در زمینه ساماندهی پیله وری ارائه کنند که ما این طرح را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه داده ایم و تصویب آن را پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام رییسی گفت: امنیتی که امروز در منطقه غرب و شمال غرب کشور برقرار است، مرهون رشادت های ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی و سایر شهدای این مناطق است. 

وی ارتقای وضعیت معیشتی و اقتصادی مرزنشینان را یکی از راهکارهای اصلی برای از بین بردن زمینه‎ها و بسترهای ناامنی دانست و گفت: گزارش ها، بیانگر آن است که بخش‎های مختلف امنیتی و اطلاعاتی کشور توفیق گسترده‎ای را در راستای برقراری امنیت در حوزه های مختلف در مناطق غربی و شمال غرب کشور داشته اند و بر همین مبنا باید با تحقق امنیت پایدار، این بهره مندی مردم منطقه از نعمت امنیت دائمی و همه جانبه باشد.

وی به ضرورت هماهنگی کمیته های حقوقی، عملیاتی، اقتصادی و فرهنگی شورای توسعه امنیت پایدار غرب و شمال غرب اشاره کرد و با تقدیر از اقدامات کمیته عملیاتی در زمینه استقرار امنیت در مناطق غرب و شمال غرب کشور، از عدم تحرک و پویایی کمیته های اقتصادی و فرهنگی این شورا انتقاد کرد.

 در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: