پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
بزرگي گفته در دنيا فقط يک فضيلت وجود دارد آن آگاهي است و يک گناه وجود دارد آنهم ناآگاهي و ناداني و جهل است. امروزه در دنياي مدرن که ما زندگي مي کنيم هر روز شاهد هزاران اتّفاق عجيب و غريب علمي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي در دور و برمان هستيم. و هر يک از اين پديده هاي جورا جور بر سر نوشت جوامع بشري تأثير گذاري باشد. امروزه اطلاع و آگاهي از اين اتفاقات جهت تنظيم زدگي روزمره لازم و حياتي است، موازي با جرياناتي که در دنيا اتفاق مي افتد در شهرستان باهم بعضاً اتفاقاتي علمي، اجتماعي طبيعي بوقوع مي پيوندد قابل تأمل و اطلاع و اگاهي از آنها بسيار حائز اهمّيت مي باشد.

بزرگي گفته در دنيا فقط يک فضيلت وجود دارد آن آگاهي است و يک گناه وجود دارد آنهم ناآگاهي و ناداني و جهل است. امروزه در دنياي مدرن که ما زندگي مي کنيم هر روز شاهد هزاران اتّفاق عجيب و غريب علمي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي در دور و برمان هستيم. و هر يک از اين پديده هاي جورا جور بر سر نوشت جوامع بشري تأثير گذاري باشد. امروزه اطلاع و آگاهي از اين اتفاقات جهت تنظيم زدگي روزمره لازم و حياتي است، موازي با جرياناتي که در دنيا اتفاق ميافتد در شهرستان باهم بعضاً اتفاقاتي علمي، اجتماعي طبيعي بوقوع ميپيوندد قابل تأمل و اطلاع و اگاهي از آنها بسيار حائز اهمّيت ميباشد.

ولي چيزي که هست متأسفانه در شهرستان ما خبرها به طور شفاف به اطلاع و آگاهي مردم نمي رسد. و اگر هم خبري گفته شود بصورت خلاصه و تفسيرگونه ميباشد به اصول مسايل اشاره نميشود که اين منصفانه و عادلانه نيست. بطور مثال هنوز خطرات خطير بحران درياچه اروميه به طور شفاف به اطلاع و آگاهي مردم شهرستان عجب شير که در نوک حمله بحران قرار دارد و نسبت به ساير مناطق و شهرستانها حسّاس است نميرسد. تا از کم و کيف آن کاملاً آگاه باشند.

چه زماني اخبار به اين مهمّي به اطلاع مردم خواهد رسيد؟ وقتي کار از کار گذشــــت؟

پس از آنکه منطقه با ريز گردهاي نمکي نابود شد؟ آنوقت نوشدارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود، که فايده نخواهد داشت.

امروز بايد گفت و امروز نيز بايد اطلاع رساني کرد زيرا که دانستن حق مردم است.

اي کاش مي شد بزرگان، مسئولان و مديران ادارات تأثيرگذار و امامان جماعت مساجد شهرستانمان و از همه بالاتر دارندگان رسانههاي حقيقي و مجازي شهرمان، آگاهان و نخبگان و آموزگاران و اساتيد دانشگاها و دارندگان تريبونهاي سخنراني، مي خواستند مي توانستند که خبرهاي شهرستان را آنگونه که هست به اطلاع همگان مي رساندند و ميگفتند که چه خطر عظيمي در کمين مردم اين منطقه است.

امروز همه بايد دست در دست هم بدهيم از هر امکان موجودي براي احياي درياچه اروميه استفاده کنيم چون بي توجي به اين امر خطير ظلم بزرگ و گناه نابخشودني است

آب دريا را اگر نتوان کشيد

بهر رفع تشنگي بايد چشيد

با آنکه مي دانيم مسئله انتخابات مجلس يک مسئله بسيار اساسي و حياتي کشورمان ميباشد ولي نبايد باعث شود که خيلي مسائل مهم شهرستانمان را فراموش کنيم. چرا مردم نبايد بداند که سرنوشت بيمارستان 96 و 56 تختخوابي در حال احداث که از سال 1387 آغاز شده بکجا رسيده؟ و اعتبارات تخصصي به اين بيمارستان کجا و چگونه خرج شده؟ تا کي بايد اين مردم متدّين و مؤمن چشم انتظار باشند و چه کسي بايد پاسخگو باشد؟ مردم حق دارند بدانند که چرا پس از گذشت چندين سال بعضي از روستاهايمان هنوز هم که هنوز است از نعمت گاز لولهکشي بي بهره اند. پاسخگوي وعدههاي داده شده به مردم انقلابي و صبور اين روستاها چه کساني هستند و مي باشند؟ چرا در اين شهرستان همه مي خواهد مسئوليت را از گردن خود بيندازند و ديگران را مسئول بدانند؟ چرا نبايد مردم بدانند که تنها منطقه گردشگري شهرستان که هر از گاهي پذيراي هزاران مسافر و گردشگر مي باشند تنها يک متر مربع فضاي آزاد براي استفاده گردشگري ندارد و هيچ امکان رفاهي، تفريحي و خدماتي در اين منطقه موجود نميباشد. مسئولين محترم گردشگري و ميراث فرهنگي آنهمه بودجه در روستاي کندوان هزينه مي کنند و آن همه تبليغات رسانه اي به اين روستا انجام مي شود که از لحاظ قدمت تاريخي و زيبايي منطقه و آثار باستاني کهن و آبهاي معدني و درماني بينظير و کوهها و درههاي بکر و آبشارهاي زيبا و ديدني به يکهزارم منطقه گردشگري قلعه چاي نميرسد.

در سايتهاي خبري ديديم که کندوان را قرار است چهار بانده احداث کنند در حاليکه کمربندي شهرستان عجب شير هنوز که هنوز است در حال احداث ميباشد و خدا ميداند کي تمام خواهد شد؟

جاده کندوان چهار بانده شود! عيب ندارد ولي جاده گردشگري قلعه چاي در حد يک راه روستايي هم نيست. چه برسد به يک جاده در شأن يک منطقه گردشگري نمونه!

اين درد را به چه کسي بايد گفت و پيش چه کسي بايد ناله کرد؟

اميد داريم شهرستان زيبا و توريستي ما به ياري مسئولين محترم و همشهريان عزيزمان، توسعه و پيشرفتي بالاتر از همسايه هايمان داشته باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: