جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
عجب شیر پرس _ رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان بارش باران و برف مناطق مختلف را فرا می‌گیرد.
باران و برف و باد در راه آذربایجان‌شرقیبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر امروز به تدریج وارد استان می‌شود که مه و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید را در پی خواهد داشت.
او با بیان اینکه این سامانه روز دوشنبه به تدریج از استان خارج می‌شود گفت: سامانه بارشی جدید همه نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان را دربر می‌گیرد و موجب کاهش نسبی دما می‌شود.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: این سامانه در مناطق گرمسیر موجب آبگرفتگی معابر شده و در مناطق سردسیر، کولاک برف، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی را به دنبال دارد.
امیدفر به مسافران و رانندگان توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری در این روز‌ها اجتناب کرده و در صورت ضرورت ضمن رعایت نکات ایمنی خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
او همچنین انجام اقدامات به موقع در خصوص برف روبی و نمک پاشی راه‌های ارتباطی و معابر عمومی، مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را خواستار شد.
آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: