جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
عجب شیر پرس _ فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به اجرای محدودیت‌های رفت و آمد و شغلی ناشی از کرونا گفت:بیش از ۹۰ درصد مردم تبریز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
بیش از ۹۰ درصد مردم تبریز ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، مهدوی  فرماندار شهرستان تبریز گفت: در طرح جدید اجرای محدودیت ها، کلانشهر تبریز به ۱۰ منطقه تقسیم شده و شهر‌ها و بخش‌ها و روستا‌های اطراف نیز به عنوان ستاد فعال هستند و این ۱۰ منطقه با مدیریت شهرداران، مشارکت پلیس، بسیج محلات، اماکن، اتاق اصناف و بهداشت و درمان زیر نظر فرمانداری فعالیت می‌کنند.
او از فعالیت تیم‌های محله محور در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در تمام محلات تبریز خبر داد و گفت: این تیم‌ها ضمن اینکه کار‌های مراقبتی و نظارتی انجام می‌دهند همچنین با شماره سامانه ۴۰۳۰ بیماران را شناسایی و بر نحوه ورود و خروج افراد نظارت می‌کنند.
فرماندار تبریز با بیان اینکه اگر با مدیریت محله محور و خانوار محور حرکت کنیم، به طور قطع در کنترل کرونا موثر خواهد بود، افزود: بسیجیان در محلات به عنوان فرمانده عملیات و در مناطق نیز سپاه به عنوان فرمانده عملیات همکاری می‌کنند.
مهدوی با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت بهداشت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر اگر ۱۰ بیمار بستری شود، آن شهر قرمز محسوب می‌شود، افزود: در شهرستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری تبریز، براساس آمار تعداد مبتلایان سه برابر است.
او گفت: البته در چند روز اخیر تعداد بستری‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته است که نتیجه این ۶ روز نیست، بلکه به خاطر محدودیت‌های قبلی است و باید منتظر آمار دقیق باشیم.
فرماندار تبریز با اشاره به محدودیت‌های تردد داخل شهری و برون شهری خودروها نیز گفت: در تردد برون شهری تمامی پلاک‌های بومی هم خارج و هم وارد می‌شوند و محدودیتی ندارد، می‌توانند از پلیس راه عبور کنند، اما نمی‌توانند وارد شهر‌های قرمز بشوند، بلکه از کمربندی‌ها تردد کنند.
مهدوی با بیان اینکه منعی برای تردد خودرو‌های پلاک بومی وجود ندارد،گفت: پلاک‌های غیربومی در ورودی شهر‌ها اگر از دستور پلیس سرپیچی کنند، یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.
او در مورد تردد درون شهری بعد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز گفت: در شهر تبریز به دلیل پیچیدگی موضوع با پلیس تفاهم کردیم که فعلا به تذکر اکتفا کنند.
فرماندار تبریز با بیان اینکه در تبریز صد‌ها دوربین وجود دارد که تعدادی دید در شب و ثبت پلاک است، گفت: افرادی از جمله کارکنان درمانی، خدماتی، آتش نشانی و داروخانه‌ها که شیفت شب کار می‌کنند و نیز افرادی که به خاطر مراجعه به مراکز درمانی نیاز به تردد شبانه دارند، می‌توانند در این ساعات تردد کنند و بعد از اتمام محدودیت‌ها در صورت بازخواست پلیس با ارائه مدارک معتبر و مستند از جریمه معاف می‌شوند.
مهدوی گفت: پلیس باتوجه به فراوانی حرکت‌ها در طول ۱۴ روز اگر مدارک مستندی وجود داشته باشد، فرد را جریمه نمی‌کند.
فرماندار تبریز از سخت گیری در اجرای محدودیت‌ها در تبریز در طول ۶ روز خبر داد و گفت: در این مدت ۶۰ واحد صنفی جریمه شده، ۳۰۰ واحد تذکر کتبی دریافت کرده و برای بالای ۵۰۰ واحد نیز تذکر شفاهی داده شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: