سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
عجب شیر پرس _ استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از چهار استان برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل در سال ۱۳۹۹ معرفی شد.
معرفی استان آذربایجان شرقی به عنوان استان برگزیده در حوزه پدافند غیرعاملبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان،در این همایش که با حضور وزیر کشور و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در سالن جلسات وزارت کشور برگزار شد، استاندار آذربایجان شرقی با اهدای لوح سپاس از سوی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مورد تجلیل قرار گرفت.
در این لوح، از تلاش‌های استاندار آذربایجان شرقی در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی پدافند غیرعامل به منظور مصون‌سازی زیرساخت‌ها و صیانت از مردم در برابر تهدید‌های دشمن و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی شده است.
در این نشست همچنین استاندار آذربایجان شرقی به نمایندگی از استانداران، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های استان‌ها درخصوص طرح جامع پدافند غیرعامل را ارائه کرد.
دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندارآذربایجان شرقی خواستار توجه بیشتر به مقوله پدافند غیرعامل در تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه و لایحه بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۰ شد و گفت: اجرای طرح‌های جامع پدافند غیرعامل از موضوعات جدی و ضروری کشور در شرایط کنونی است.
او با اشاره به نهایی شدن طرح‌های جامع پدافند غیرعامل در همه استان‌های کشورگفت: برای تضمین اجرایی شدن این طرح‌ها، ابلاغ آن‌ها از سوی معاون اول رئیس جمهور یا رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به وزارتخانه‌ها و استان‌ها ضروری است.
او همچنین ابلاغ برش دستگاهی این طرح‌ها به وزارتخانه‌های مربوط را خواستار شد و افزود: در تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه و لایحه بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۰ هم باید توجه بیشتری به مقوله پدافند غیرعامل صورت گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه خروجی طرح‌های جامع پدافند غیرعامل باید به پروژه‌های قابل اجرا تبدیل شودگفت: در این زمینه لازم است یکی از استان‌ها به عنوان پایلوت برای ایجاد هماهنگی و تعامل بهتر با دستگاه‌های ملی و وزارتخانه‌ها انتخاب شود.
پورمحمدی با اشاره به رشد روزافزون تهدید‌ها و دارایی‌های کشور افزود: با توجه به این مسأله، طرح‌های جامع پدافند غیرعامل باید با گذشت زمان مورد بازنگری و به‌روزرسانی قرار گیرند.
او با بیان اینکه طرح‌های جامع پدافند غیرعامل باید به عنوان سند راهبردی در تمام حوزه‌های پدافندی مورد توجه قرار گیرند، گفت: سیاست‌گذاری‌های سالانه استان‌ها و تصمیم‌گیری کمیسیون‌های تخصصی شورا‌های برنامه‌ریزی نیز باید بر مبنای این طرح‌ها انجام شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: