جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
عجب شیر پرس _ سرپرست شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی گفت: صادرات این شرکت به کشورهای خارجی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته است.
کارخانه پگاه، قطب صادرات محصولات لبنی ایرانبه گزارش عجب شیر پرس، در سومین نشست شورای ارتباطات پگاه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، احد فلاحی سرپرست شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی، با اشاره به کسب نشان واحد نمونه استانی شرکت در جشنواره امتنان، گفت: کارخانه پگاه از سال ۱۳۳۹ در خیابان پاستور تبریز شروع به فعالیت کرده و بعدها مدیریت این شرکت به بخش دولتی واگذار شده است و روزانه ۳۵۰ تن شیرخام را در قالب ۴۰ نوع محصول لبنی، تولید و عرضه می کند.
فلاحی  با اشاره به صادرات محصولات این کارخانه افزود: کاهش ضایعات و انرژی، نوسازی خطوط تولید، توسعه بازارهای داخلی و صادراتی، ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و افزایش مزیت رقابتی، رسالت پیش روی پگاه آذربایجان شرقی است که در همین راستا، قطر، روسیه، عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، سوریه و اقلیم کردستان عراق کشورهایی هستند که محصولات لبنی صادر شده است و توسعه بازارهای صادراتی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.
فلاحی همچنین با اشاره به اینکه در آخرین ارزیابی انجام شده در هشت شاخص عنوان برتر توسط این صنایع شیر ایران کسب شده است، اضافه کرد: در شاخص ارزش صادرات و ارزش سبد رتبه اول، سود قبل از مالیات دوم، انرژی، نسبت بهای تمام شده، سود عملیاتی، امتیاز عملکرد و فروش ریالی رتبه سوم کشور برای این شرکت به دست آمده است.
فلاحی با اشاره به اینکه روزانه ۳۲۰ تا ۳۵۰ تن شیر ورودی شرکت صنایع شیر ایران در استان است، افزود: با تولید پنج محصول جدید تنوع تولیدات محصولات لبنی در آذربایجان شرقی به ۴۰ نوع رسیده است. همچنین۶۰ تن شیر پاستوریزه نایلونی، ۲۵ تن شیر استریل پاکتی (تتراپک)، ۱۵ تا ۲۰ تن ماست، ۲۰ تن پنیر از جمله تولیدات پرمصرف پگاه در استان است.  
در ادامه حمیدرضا طهماسبی پور، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران، اولین و بزرگترین شرکت صنعت کشور را عنوان ابدی پگاه خواند و تاکید کرد: نقش آفرینی شرکت صنایع شیر ایران، در حوزه ملی و فراملی لبنیات کشور، جایگاه شرکت صنایع شیر ایران را به وزارت شیر کشور ارتقاء داده است.
حمیدرضا طهماسبی پور ، با اشاره به اینکه صنایع شیر ایران با ۱۷ کارخانه و ۱۱هزار نیرو در کشور فعالیت دارد، اظهار کرد: شیر پگاه در همان نقطه تولید، توزیع می شود که این موضوع سلامت محصول را بیشتر نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: در محصولات لبنی متاسفانه شاهد افزایش قیمت شدیم اما هیچگونه افزایش درآمد نداشتیم، در جهتی خوشبختانه صنایع شرکت لبنی پگاه در موضوع اخیر اقتصادی نه تنها اخراجی نداشت بلکه در یکی از استان ها ۳۰ نفر هم استخدام نیرو داشتیم.

طهماسبی‌پور تصریح کرد: متاسفانه بیشتر شیرهای که مورد قبول واقع نمی‌شود با عنوان شیرهای سنتی به فروش می‌رسد و مردم فکر می‌کنند که شیر سالم می‌خورند در حالی که هیچ مواد افزودنی به محصولات خود نمی‌زنیم تا مانند برخی شرکت‌های دیگر ساعت‌ها در زیر آفتاب بماند و خراب نشود.
احمد حسین غلامی مدیر عامل شرکت بازار گستر پگاه منطقه یک، نیز گفت: همکاران خط مقدم توزیع، با تامین سبد لبنیات خانوار، به ویژه در شیوع کرونا، هم قدم با مدافعین سلامت کشور، نقش آفرینی کردند.
غلامی ضمن اشاره به افزایش قیمت لبنیات، تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی، بدون کسب مجوز از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده، صورت نگرفته است.
نشست شورای ارتباطات صنایع شیر ایران پیش از این در تهران و رشت برگزار شده بود و تبریز میزبان سومین نشست شورا بود وخبرنگاران قبل از آغاز این برنامه رسانه ای از بخش های مختلف تولید فرآوردهای لبنی و شیر بازدید کردند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: